dinsdag 18 juni 2013

Hieperdepiep HOERA!!!

Beau is vandaag jarig en is 10 jaar!! Hieperdepiep Hoera!!!

Beau is deze week op kamp met kinderen met kanker!! Ja de bofkont. Dit betekent weer een hele week weg en alleen maar leuke dingen doen..........

Maar dit betekent wel dat hij de eerste verjaardag, zonder kanker, niet met ons viert.........
Je moet er gewoon niet teveel over nadenken en dan is het helemaal niet erg........
Maar als je kind de 10-jarige leeftijd bereikt is dit toch een speciaal getal.....
"Mam, dat komt omdat ik een tiener ben", is één van Beau zijn favoriete uitspraken de laatste tijd, als ik hem aanspreek op zijn gedrag...........

We mogen bij hoogste uitzondering Beau vandaag bezoeken op het kamp, en hem zijn kadootjes brengen. Als we aankomen is Beau wat 'onwennig'. Hij ontvangt zijn kado's beleeft en is rustig.
Ze zijn net terug uit de Efteling (ja alweer!) en hij vertelt dat hij in de bus een beetje verdrietig was.
Ook voor hem is het vreemd om jarig te zijn op kamp. Ook al zei hij dat hij dit in 1e instantie super gaaf vond! We eten taart met de hele groep en Beau ontspant. Hij geniet en heeft al veel vrienden gemaakt. Ook Jack en Charly willen het liefst blijven.
'Ik wil ook op kamp", zegt Jack op de terugweg.

En zo is Beau zijn verjaardag bijna voorbij.......
Even dwalen mijn gedachten terug naar vorig jaar.........
Beau, nog maar net uit het ziekenhuis......... en op het laatste moment besloten we om toch maar Beau zijn kinderfeestje op zijn echte verjaardag (maandag) te doen. Het werd een disco feestje en een groot succes, maar Willem en ik waren helemaal leeg.........
We wilden dit feestje niet uitstellen omdat mijn moeder ziek was, nog niet wetende dat dit gevoel zo terecht was; 4 dagen later overleed mijn moeder........

En dat betekend dat ook komende zaterdag een beladen dag zal zijn.......
Natuurlijk zullen ook dan de gedachten afdwalen...... het telefoontje...... de laatste uren...... minuten...

Maar zaterdag is ook de dag dat we Beau weer ophalen van kamp!
En de dag dat Jack op mag voor zijn B-diploma, en dat na slechts 10 maanden. En dit sluiten we af met een etentje met ons gezin en opa en oma.....

En zondag is wat mij betreft de cirkel dan rond.
Deze dag staat in het teken van KIKA! Bedankt allemaal voor jullie giften en leuke reakties.
We hebben al bijna 800 euro opgehaald.
Op deze dag wil ik afstand doen van de afgelopen jaren en alleen nog maar vooruit kijken!
En dat begint met een feestje na KIKA om Beau zijn verjaardag te vieren met vrienden en familie!!

Met recht HET LEVEN VIEREN .......

2 opmerkingen:

  1. Wouw! Wat een heftige emoties allemaal; zwalkend van links naar rechts.
    Vooruit kijken! En terugkijken naar de mooie herinneringen (dat dan weer wel ;-) ).

    En you run zondag (of ren jij zelf niet?).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JAZEKER wel!! Ik loop ook en ben misschien stiekum wel de fanatiekste :)

    BeantwoordenVerwijderen