woensdag 9 januari 2013

Feestje??!

Vandaag, 732 dagen verder......nog 33 dagen te gaan......
Aftellen noemen ze dat......

Toen we gisteren na Beau zijn chemo naar huis reden, bleef ik er maar aan denken......
Nog 'maar' 5 keer chemo....... 5 keer ??!!
Hoeveel heeft hij er wel niet gehad??!!! Meer dan 300 chemo's..... 300!!!!!!!!
Ik word al misselijk als ik het getal hier opschrijf......
En kots hebben we de afgelopen 2 jaar ook liters gehad.............

Niet voor te stellen dat straks die 2 lange jaren voorbij zijn. Het is als de dag van gisteren dat we in het kamertje zaten te wachten op 'het vonnis'....... en nu lijken die voorgeschotelde 104 weken in één keer voorbij??!! en zitten we nu in 'de extra weken' omdat door de longontsteking of te lage bloedwaardes tussendoor een chemo moest worden uitgesteld.

Nog nooit zo intensief met iets bezig geweest.
Nog nooit zo duidelijk een doel voor ogen gehad!
Nog nooit zo naar een datum verlangt!

En nu, lijkt dit binnen handbereik..........

Natuurlijk zijn we er dan nog niet.
Beau blijft zijn hele leven lang onder controle.......
De eerste maanden, jaren intensiever............
Daarna hopelijk minder intensief........

Velen vragen ons of Beau nu beter is??!
Het antwoord hierop is niet simpel.
Eigenlijk wordt het nu pas spannend! Wat gaat zijn eigen bloedfabriek doen??!
Wat is het effect van al deze medicatie op dit kleine lichaam in de groei?
Dit zijn vragen die we hopelijk met de tijd meer los kunnen laten.........

Wat we wel weten is dat de behandeling volgens protocol 10 over 5 weken KLAAR is!!
En dat willen we vieren. We willen het leven vieren!
Tijdens de meest donkere momenten heb ik wel eens nagedacht over wat als...........
Ook tijdens de begrafenis van mijn moeder vond ik het fijn om de voor mij dierbare mensen om me heen te hebben.... Maar tegelijk dacht ik ook; 'Waarom kan dit alleen bij een begrafenis?'

Toen is eigenlijk het idee geboren om een soort receptiefeestje te geven als Beau klaar is met zijn behandeling.
Om iedereen te bedanken voor hun steun, maar ook om te laten zien hoe het nu met ons gaat!
Hiervoor wil ik iedereen uitnodigen die betrokken is geweest, een steun is geweest......
Of dit nu op afstand was, of dichterbij........
Zoveel kaarsjes zijn er voor Beau aangestoken.....
Deze positieve energie wil ik bundelen, samen hebben in één ruimte.....

Daarom wil ik jullie vragen om hierbij aanwezig te zijn; lieve vrienden, collega's, buurtbewoners, kinderen/ouders/leerkrachten van school, kennissen en trouwe volgers....... ook als we elkaar nog niet persoonlijk kennen....
De receptie zal plaatsvinden op 2 maart 2013 van 18:00 uur tot 20:00 uur in het Heesterhonk in Eindhoven (Florancelaan 48).
Voor de organisatie wil ik jullie vragen om ons per email te bevestigen dat je komt!! met het aantal personen. Ons email adres is jgroels@versatel.nl

Er is dan ook gelegenheid om een schriftelijk bericht achter te laten.
Bovendien wil ik iedereen vragen om een gekleurd steentje te plaatsen, zodat we een mozaïek krijgen gemaakt door mensen die ons al die maanden hebben gesteund; letterlijk en figuurlijk een steentje hebben bijgedragen......... (uiteraard zorgen wij voor de steentjes...)
Dit zal ons sterken in de moeilijke tijden die (wellicht) nog zullen volgen....

Na deze receptie zal er feestje zijn voor mensen die wij persoonlijk uitnodigen.

We hopen echt op 2 maart jullie allen te kunnen zien!!



1 opmerking:

  1. Wat een super goed idee! En wat heb je gelijk; meestal voel je die warmte van mensen om je heen op een begrafenis... Maar niks is fijner om dat te ervaren op wat juist een feestmoment is.
    Ik wens jullie heel veel sterkte de laatste 5 weken en dat jullie daaarna dan wel intensief in het ziekenhuis komen, maar dan om steeds met een feestgevoel weer naar buiten te gaan.

    Liefs
    Fleur

    BeantwoordenVerwijderen