maandag 14 november 2011

Verrassing....

Zaterdag na Willem zijn verjaardag had ik een verrassingfeestje georganiseerd!!
40 Jaar is toch een leeftijd waarvan je vroeger dacht.... ' Wow da's oud!' en bovendien leek het me leuk om samen met (een aantal) mensen die ons de laatste tijd zo steunen eens gewoon gezellig een feestje te vieren. Bovendien vond ik dat Willem dit had verdiend!! Want echt, ik ben zo trots op hoe Willem met ' onze situatie'  om gaat.......

Dus samen met mijn vriendin werden de eerste plannen op papier gezet.... Van het een kwam het ander en meerdere mensen werden enthousiast en hielpen (gelukkig) mee!! En alles moest stiekem en dit was nog de grootste uitdaging.......
50 mensen werden via SMS uitgenodigd, TOP SECRET! Het idee van een pokeravond was er al van dag 1, en toen iemand ook nog originele pokertafels en blacktafels kon regelen konden we ons geluk niet op!!
2 professionele dealers stonden paraat!! Familie, Mensen uit de straat, vrienden, collega's, ouders van school..... iedereen wist ervan en had wel iets wat ik nodig had; rode loper, 50 wijn/bierglazen, statafels, tent, verlichting, muziek enz.....
Zaterdag gaat Willem met mijn zwager auto's kijken.... Natuurlijk is dit een smoes, maar Willem is gecharmeerd dat hij om zijn onderhandeltechnieken wordt gevraagd, en heeft niks in de gaten!! Zodra Willem het huis uit is, komen van alle kanten de hulptroepen aan!!! Heel mijn huis moest leeg!
Na een hele dag flink aanpoten is het moment daar!
Willem komt aangereden en staat echt met zijn mond vol tanden. Even kan hij het niet bevatten..... Ik zag dat hij moeite had zijn emoties te bedwingen......
En dan barst het feest los!! Het was echt super gezellig! Ik had het me niet beter kunnen wensen....
Ik was kapot van al het geregel en stiekeme gedoe, maar wat kreeg ik een energie van ons feest! Eindelijk werd er niet over K gesproken, maar gewoon feest gevierd! Dit hadden we echt ff nodig!
Bedankt lieve mensen om ons heen; BEDANKT!
En Willem..... die vond het echt helemaal geweldig..... Dat ik dat allemaal voor hem had geregeld...... hahaha; Je hebt het verdiend!!

BACK TO LIFE.....
Maar dan is het weer donderdag. De start van weer een moeilijke kuur voor Beau en Beau ziet erg op tegen de ruggeprik. Beau is emotioneel, denkt veel na en stelt heel veel vragen. ' Hoe vaak kun je HET terug krijgen?' of ' Ik vind het zo raar dat nu net IK kanker heb?', of ' Hoe kan het nou dat oma en ik alletwee in 1 familie kanker hebben?' en ga zo maar door..... Deze gesprekken vind ik fijn, hoe raar dit ook klinkt.  De periodes waarin hij zich afzonderd en niet laat troosten zijn veel moeilijker.......
Vrijdag als we naar Nijmegen rijden heeft Beau er echt GEEN zin in!! Voordat we naar het ziekenhuis rijden, gaan we nog even naar Mac. Dan heeft hij maar wat binnen gehad, en wij weten dat als we naar huis rijden de kotszakken paraat staan.
De ruggeprik verloopt goed. Wel is Beau angstig en verdrietig, maar het gaat eigenlijk best goed.
Even heeft hij nog zin in vanalles, en ik loop heel het ziekenhuis door om nog wat eten te scoren.
Maar dan begint het spugen weer........ en nog een x...... en nog een x....... het houdt weer niet op!!
Onderweg naar huis zit ik weer naast hem met de kotszakken paraat!! Weer komen bij mij de tranen; eigenlijk weet ik dat dit ging gebeuren, maar dan toch.... Ik spreek hem bemoedigende woorden toe, maar eigenlijk heb ik alleen maar zin om te vloeken en sjachie te zijn!!
Eenmaal thuis valt het ook niet mee, en Beau vraagt veel aandacht van mij! Een constant heen en weer van even bij Jack zitten, Charly aandacht geven, en Beau verzorgen volgt........

Gelukkig slaapt Beau redelijk. Wel is hij 's-nachts wakker, maar ik hoef gelukkig niet 's-nachts alles klaar te maken. Wel komt hij meestal rond 11 uur uit bed, en heeft de meeste vreetbuien. En als hij wakker wordt heeft hij zo'n zin in braadworst met knoflooksaus......
En straks mogen we weer....... en ook dan zal hij weer ziek worden.............
Voor het eerst ga ik alleen met Beau. We zien dat het voor onze ouders ook een uitputtingsslag is!! En omdat ook voor ons de maanden beginnen te tellen hebben we besloten dat ik alleen ga. Onze ouders ff rust, en Willem was vanmorgen om 6 uur op om te werken. Dan kan hij straks tijdens Charly haar middagdut ook ff dutten....... en vervolgens mag Jack weer worden opgehaald!
Nog even doorbijten; dan breekt er weer een betere week aan.......

1 opmerking:

  1. Fijn dat het feest zo'n succes was!
    Maar als je dan weer verder leest val je weer stil. Mijn gedachten zijn vaak bij jullie 5jes en hoe knap ik het vind hoe jullie het doen.
    groetjes Anneke Stienen

    BeantwoordenVerwijderen