donderdag 3 november 2011

Vakantie!!

Elk jaar gaan we met een aantal vriendenstellen op vakantie; dit doen we al bijna 10 jaar....
Dus ook dit jaar hebben we besloten dit 'gewoon' door te laten gaan. Maar natuurlijk vergde dit vele voorbereidingen; met de oncoloog bespreken welke medicatie we konden 'uitstellen' of 'vervroegen'. De andere kinderen voorbereiden op Beau zijn andere eetgedrag..... Beau voorbereiden op dat hij wellicht in het weekend niet meer mocht zwemmen, aangezien zijn bloedwaardes daalden..... en ga zo maar door!
Ik vond het ook best spannend hoe alles zou gaan lopen, en ik merkte dat Beau dit ook had.
Toen ik vroeg of hij gewoon, net als de andere jaren met Mikki en Storm op de kamer wilde slapen, barste hij in tranen uit;'Ik weet het toch niet mama!!! Als ik me zo voel, dan lukt het toch allemaal niet!! Ik ben nu toch ziek!!!' Ik begreep zijn ongerustheid, want ik had diezelfde gedachten.........
Maar ja, aan wat als............... daar heb je niks aan!! Dus gelukkig kon ik het ook voor Beau relativeren; we zien wel hoe het loopt!!

En alles is kei goed gegaan!! Beau heeft aan alles meegedaan en alles verliep boven verwachting!! Jack was helemaal in zijn element en maakte met zijn vriendje Morris allerlei hutten en genoot van de gezelligheid. En Charly, ja die wond alle volwassenen en kids om haar kleine vingertje. Waar Charly liep, daar volgde haar 'volgers'; hahaha, die kleine DIVA!
Een overvloed aan drank, heerlijk eten en goed gezelschap zorgde voor een geslaagde vakantie! Wat wenst een mens nog meer??!! (Gezondheid; ja sorry, maar helaas de harde waarheid)

Vrijdags voordat we gaan heeft Beau nog even 3 chemo's. Ook in de vakantie gaat hij op maandag en woensdag naar Nijmegen. Maandag gaan Wilma, Esther en Mikki mee. Woensdag gaan Teddy, Storm en Summer mee!! Het lijken wel uitjes.......
Toch is het natuurlijk ook confronterend!! Een jaar geleden zaten we hier ook en toen was er nog niks aan de hand (althans dat wisten we nog niet). En hoe Beau ook zijn best doet, ik zie dat hij het moeilijk heeft!! Ook zie ik de gezichten van de anderen als ze moeten wennen aan Beau zijn uiterlijk.
Maar we hebben er elke dag een feestje van gemaakt, en ik heb elke avond het licht uit gedaan!
Misschien is dat ook wel de reden dat ik er deze week als een zombie uitzie!!

Of zou dat komen omdat we afgelopen zaterdag ook nog een vet uitje hadden??! Willem is 1 november 40 jaar geworden en ik had aan een vriendin gevraagd om te kijken naar kaarten voor een house party (voor deze ouwe man). En deze kreeg hij van haar kado!! We zijn dus afgelopen zaterdag naar Dreamersland geweest in het beursgebouw!! GEWELDIG!! Eerst lekker hapje eten, filmpje en toen ............
We moesten lachen toen we om 4 uur 's-nachts naar ons hotelletje liepen; Wat een volk hier nog zo laat!! Wij zijn al blij als we 'ik hou van Holland' zaterdags hebben gezien, om vervolgens ons bedje in te rollen.........

En hoe gaat het met Beau??! Een week voor onze vakantie had Beau ontzettende pijn in zijn benen!! Grote bezorgdheid, want DEXA kán afbreuk van de botten veroorzaken!! 's-Nachts werd hij huilend wakker, en ik mocht hem niet aanraken. Hij schoof met zijn billen over de vloer om zich te verplaatsen. Gelukkig líjkt dit toch niks ernstigs te zijn......
Beau heeft het ook erg koud!! Zijn HB is 4,8 en zijn weerstand is erg laag...... In de klas zit hij met een dikke trui, en een dik vest!! En dan nog heeft hij het koud, en hij heeft last van de vele geluiden in zijn klas. Hij heeft het zwaar en dagelijks komt er wel een emotionele uitbarsting!!

Als ik 'm 's-morgens in de klas zie zitten heb ik medelijden met hem. Hij heeft dan bijna niks gegeten of gedronken. Hij zit rillend op zijn stoeltje. Met zijn ronde snoet van de medicijnen en een lijfje dat is uitgeput.............

1 opmerking:

  1. Hoi, gelukkig nemen jullie wel het risico om te kijken hoe zo'n weekeind gaat verlopen. En jullie hebben het zo enorm verdient om eens heerlijk te genieten.
    En ook heerlijk om eens lekker met z'n tweeen weg te zijn.
    ondanks dat je er dan uitziet als een zombie ( haha valt nogal mee) heb je mischien wel weer even bij getankt.
    Veel liefs Anneke en de rest

    BeantwoordenVerwijderen