dinsdag 29 november 2011

We zijn (het) moe......

Willem en ik staan dit weekend samen in de badkamer; 'Wat een wallen'! Ondanks dat we best redelijk slapen is het de moeheid die ons de kop opdoet. Moe, moe en nog eens moe......... en bijslapen, dat lukt echt niet....... Als dan ook nog iedereen op mijn werk zegt dat ik er moe uitzie..........
JA, WE ZIJN (HET) MOE!!

Toch is deze week best redelijk gegaan. Eerdere kwalen van Beau kabbelen rustig door....... Totdat we vrijdag voor zijn kuur in Eindhoven zijn en zijn bloedwaardes heel erg zijn gedaald! De dokter deelt ons mede dat we GEEN medicijnen mogen geven, en dat één van de chemo's niet doorgaat. Bovendien is zijn HB weer flink gedaald. Perplex nemen we alles voor waarheid aan. Hij voelde zich nu juist een beetje beter; hoe kan het dan dat zijn bloedwaardes zó laag zijn??! Dit is zo moeilijk te bevatten.
Bovendien hebben we zaterdag het sinterklaasfeest van Willem zijn werk en het wordt ons afgeraden om te gaan. Dit advies slaan we in de wind en besluiten toch te gaan met het hele gezin. En dit wordt een heel gezellig feest!
Zondag komt dan ook nog de Sint bij opa & oma Groels, dus ons weekend is erg gezellig.

Wel maak ik me zorgen om Beau zijn waardes. Zo hard zijn ze nog niet gedaald. Bovendien is zijn weerstand 0 en ik maak me zorgen om andere infecties, omdat hij ook zijn antibiotica niet mag slikken. Allerlei vragen gaan weer door mijn hoofd. Zou zijn beenmerg weer herstellen?? Toen wij vroegen aan de arts of dit zorgwekkend was, was haar antwoord dat het 'neutraal' was (dus niet positief of negatief). Je snapt wel dat zo'n antwoord niet echt bevredigend is!
Dus maandag werd er opnieuw bloed afgenomen en opnieuw een gesprek met de oncoloog.
En wat bleek; Beau zijn waardes waren best goed gestegen........... echt ongelovelijk! Dit terwijl hij zich helemaal niet goed voelde en zooo wit zag!!
Natuurlijk waren we wel opgelucht en de medicatie is inmiddels weer in gang gezet. Maar het is zo moeilijk te bevatten omdat je er totaal geen grip op hebt.

Morgen komt de Sint in het ziekenhuis. We maken er maar weer een mooi gezinsuitje van en nemen Jack en Charly mee. Ondertussen krijgt Beau zijn chemo........

Vrijdag mogen we weer naar Nijmegen en begint die K kuur weer........... Houdt het dan nooit op???!
Als alles goed loopt houdt het februari 2013 op.............

2 opmerkingen:

  1. Lieve mensen,

    Wat een verhaal weer!! Ik begrijp zo goed dat jullie (het) moe zijn!! Het is verdomme ook niet niks he....
    Ik ga de blaren op mijn vingers duimen dat in februari 2013 ophoud en dat het liever nog veel vlugger gewoon lekker de goede kant op gaat met jullie manneke!!

    Liefs Linda de Jong
    (moeder van Billy de Jong, groep7)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste familie,

    Ondanks dat jullie (het) zo moe zijn, blijven jullie doorzetten en proberen een zo normaal mogelijk gezin te zijn. Petje af!

    Ik wens jullie veel plezier met de Sinterklaasfeestjes die nog komen gaan en heel veel sterkte bij de behandelingen!

    Groet,
    Marjelein Verhoeven

    BeantwoordenVerwijderen