donderdag 19 april 2012

'Je klinkt alsof je een marathon hebt gelopen..........'

'Je klinkt alsof je een marathon hebt gelopen............' zei een collega gisteren tegen mij, nadat ze al meerdere malen had gezegd dat ik naar huis moest gaan.......
Ja, echt top fit voelde ik me niet. Snotterend, hoestend en zonder stem was ik 'aanwezig'...... Ik had het koud en pijn in mijn rug........ Kort gezegd; ik was ziek!!! Dit was ik al dagen, maar ja, geen tijd om erbij stil te staan. Toch gisteren maar om 3 uur naar huis gegaan en mijn bedje ingedoken.
Maar ja, dit is Beau zijn zware week en dat betekent vele nachtelijke avonturen. Dus echt bijslapen zit er niet in!!

En ook tijdens ons leuke uitje in de Ardennen heb ik geen slaap in kunnen halen.
Na een heerlijke bbq en veel drank kwamen we los........... Whahahaha voetjes van de vloer en de mooiste verhalen........ Echt gezellig en ik, een avondmens lag natuurlijk weer als één van de laatste in zijn bedje. Toen nog rond half 4 een onderonsje met mijn 'roomy'............. en om half acht waren we weer wakker........... nou ja wakker??!! Bedankt collega's, het was fanatastich........
Af en toe wat contact met het thuisfront, maar daar ging alles goed! Beau had zaterdag een kinderfeestje bij Samiq en Jouri en heeft zich super vermaakt!! En Willem, ach die draait zijn hand niet om voor 3 kids........

Maandag in het Radbout ziekenhuis voelde als een 'cold turkey'.......... Deze week worden we weer gebeld door Nijmegen voor meer uitslagen en evt. 'te ondernemen acties'.
We zien weer wat bekenden en Beau schrijft zich in voor het kamp 'ZiezoZomerzooi'............
Beau heeft deze dag weer flink wat kralen verdiend voor zijn kanjerketting.

Gisteravond had ik een serieus gesprek met Beau. 'Mam, ik heb echt geen zin in die DEXA'!!!! 'Dat snap ik Beau, maar sinds de dokters deze medicijnen hebben worden er veel meer kinderen beter....'. Ik hoop dat hij hierdoor de noodzaak van deze medicijnen inziet en ze 'makkelijker' in kan nemen.
'Van mij hoeft het allemaal niet meer', zegt hij dan!! Natuurlijk schrik ik hiervan!!
'Dat kun je niet menen Beau, je wil toch wel beter worden......! En je doet altijd zo je best!'
'Ja, maar af en toe ben ik het gewoon zat, mama! Dan denk ik laat me maar en wil even helemaal niks!' Ik vertel hem dat ik dat snap, maar dat dat echt geen mogelijkheid is. Ook vraag ik hem of hij eens met iemand erover wil praten, net als dat papa en mama ook wel eens in het ziekenhuis met iemand praten....... Nou dat hoeft niet voor hem. Hij praat wel met ons of met de dokter...........
Pffffffffff heftig, ik heb moeite mijn tranen te bedwingen....... Ook al begrijp ik wel wat hij bedoelt. Er zijn bij mij ook momenten dat ik die K medicijnen er niet in wil stoppen of dat ik met lood in de schoenen voor de volgende chemo naar het ziekenhuis ga......... Maar stoppen is geen optie!!!
Terwijl ik in gedachten ben, heeft ook Beau zijn gedachten......... 'Maar ik ga er voor hoor mama!' en hij kijkt me met zijn blauwe oogjes aan!!!' En als je moet huilen mama, dan moet dat. Ik snap best dat je het voor mij zielig vindt!''  'En het moet er toch uit'. WIJSNEUS...........

Vanmorgen nam hij met moeite zijn medicijnen in. Hij heeft weer erge pijn in zijn kaken en kan nauwelijks kauwen. Zelfs Jack biedt zijn eigen snoepvoorraad aan, om te zoeken naar het snoepje die hij wel 'weg kan krijgen met zijn medicijnen'. Wat heb ik toch een lieve kinderen. Het is fijn om te zien dat ze oog hebben voor elkaar, juist in deze tijden...........

En morgen is het schoolreisje! Jack en Beau gaan naar de efteling........... Willem gaat mee voor de rolstoel en om Beau zijn medicijnen te geven. Maar hij gaat ook een beetje mee voor de achtbaan......
Ik hoop dat het morgen goed gaat. Beau zit niet lekker in zijn vel en dan kunnen Willem en Beau nog weleens flink botsen.... Hopelijk kan Willem ook een keertje met Jack ergens in, want ja die wil eigenlijk ook bij papa in het groepje...........

En ik........... Ik hou me even rustig....... althans dat probeer ik................
Want dit weekend staat eigenlijk gepland als verfweekend. We willen vanalles doen in huis, zodat over 3 weken de nieuwe vloer kan worden gelegd............

Hoezo heb ik een marathon gelopen............ hij is nog steeds aan de gang!!

3 opmerkingen:

  1. Wat kan jij het toch allemaal weer mooi verwoorden zeg. En wauw ik krijg elke keer als ik het lees nog meer respect voor Beau!! Wat doet hij het toch goed. Zo knap van hem... wat is het toch een schat!!

    Morgen lekker schoolreisje (die van ons heeft er ook enorm zin in, en zijn papa gaat ook mee ;))

    Laat de mannen maar lekker gaan en jij even proberen uit te rusten!! En die marathon....nou, die medaille heb je iig verdiend!! De medaille van: Super dappere vrouw/mama

    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect voor die klein manneke!! en natuurlijk voor jullie ook. ik heb weer huilend je blog gelezen.
    x x x Maribel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een super moeder en vader, geef je zelf maar eens een schouderklopje want je doet het toch maar allemaal. Ik ga beslist kijken op koniginnedag bij Beau. Geniet samen van de dag en heel veel sterkte samen. Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel respect. x

    BeantwoordenVerwijderen