dinsdag 2 oktober 2012

Make a Wish

Vrijdagochtend om half 10 staat de vrijwilligster van Stichting Doe een Wens aan de deur.
Nu gaat HET beginnen. Ze heeft een rugzak bij met allerlei speeltjes, kleurtjes, boekjes enz. De kinderen zijn helemaal enthousiast. 'Shit, nog een tas erbij!', denk ik. Want ja, met de trein naar Eurodisney is natuurlijk geweldig, maar ook een enorme uitdaging met 3kids, een koffer en een rolstoel......

Om 10 uur rijdt de taxi voor. Dit is al een leuke trip, onderweg naar Brussel.
Als we in Brussel aankomen, hebben we 'slechts' 10 minuten om uit te stappen, het juiste perron te vinden en alles en iedereen in te laaien..... Maar daar draaien wij onze hand niet voor om. Dit is peanuts vergeleken met onze afgelopen maanden....
De TGV-reis is zo voorbij, met eindbestemming; EURODISNEY!!

Ook hier worden we opgewacht en begeleid naar ons hotel New Port Bay......
Beau krijgt een mooi Key koord, dat hem VIP treatment biedt. Dit betekent NERGENS wachten in welke rij dan ook..... Niet op het park bij de attracties, niet bij het ontbijt, en de Disney figuren hebben gelijk aandacht voor hem!!! Zaterdagochtend staat er een ontbijt gepland met de Disney figuren en dat is echt een feest. Ook Jack en Charly vinden het geweldig!! Micky en Mini Mouse, Goofy, Pluto en Knabbel en Babbel komen bij ons aan tafel..... Charly geeft ze allemaal stuk voor stuk een dikke knuffel. En Beau geniet (stiekum) van alle aandacht (en het lekkere eten).
De overige dagen reserveren we bij diverse restaurants, want Beau vindt uit eten altijd erg gezellig. En hij is dol op gamba's, dus gamba's it will be.....

Eenmaal op het park is het één nog mooier dan het andere....
Er staan echt wachtrijen van soms wel 2 uur. In het begin lopen we er met schaamte langs als wij direct mogen instappen. Maar naarmate de dag vordert maakt de schaamte plaats voor 'dit hebben we verdiend!' Want zeg nou eerlijk; ik zou echt liever 3 uur in die rij staan als een kind met kanker, en al die uren die wij niet samen hebben kunnen zijn met ons gezin......
We zijn dus overal MEERDERE keren ingegaan!!! Tower of Terror, Arrosmith, Crush's Coaster, big thunder mountain, it's a small world..... gewoon ALLES......
Charly voelde zich helemaal thuis. Eindelijk voelt ze zich niet alleen een prinses, maar werd ze ook zo behandeld. Jack was helemaal happy in het piratengedeelte. Hij liep zelf dan ook in zijn piratenpak in het park rond en vond alles indrukwekkend!
De show's waren echt geweldig..... Ook de vuurwerk show was fantastisch.... Zoiets moois heb ik nog nooit gezien...... Met moeite konden we onze emoties bedwingen.....
Want zeg nou zelf, al die thema's van Disney...... Die muziek...... die teksten.....
'The Circle of Life' komt dan echt wel even anders binnen dan enkele jaren geleden..... En 'ze leefden nog lang en gelukkig' krijgt in ene keer een hele andere lading.....
Maar het is vooral genieten van al het moois en lekkers om ons heen.... En genieten van elkaar......
Beau heeft het goed vol gehouden en ook de andere twee kids waren niet te stoppen.....
Willem en ik daarentegen.... Laten we het erop houden dat het vermoeiend was en uitputtend. Maar dit keer niet van ellende, maar van plezier en geluk....
Ik heb Beau in maanden niet meer zo zien en horen lachen en dit is echt waar!!!
Ontspannen en echt uit de K- wereld waar we al veel te lang in zitten.....
Lachend hebben we samen alle roller coasters 'getemd' en dit keer was het onze keus om deze te ondergaan!!

Toch voel ik nu, eenmaal thuis een gemis. Ik had mijn verhaal zo graag met mijn moeder willen delen........
Natuurlijk weet ik dat je van boven meekijkt..... En af en toe hier thuis met de lichten 'speelt'......
Toen ik thuiskwam wilde ik je bellen.....

1 opmerking:

  1. toen ik thuis kwam wilde ik je bellen....WHAM! Je hebt zo gelijk! Dat is nu rouwen! Dat is precies wat rouwen is. In die dingen zit het.
    Grote knuffel voor jou.

    En wat super dat jullie zo hebben kunnen genieten van het weeekend. Meer en meer dan gegund!

    BeantwoordenVerwijderen