woensdag 11 mei 2011

3e MTX opname

Ja, en dan gaan we straks maar weer de koffer inpakken. Boodschapjes mee, het lijkt soms wel of we een week weggaan. Maar hopelijk zijn we er dit keer met 3 dagen weer klaar mee!!

Beau voelt zich heel erg goed. De afgelopen week is heel goed verlopen. Wel heeft hij wat last gehad van zijn mond, en zijn voeten deden wel zeer; maar we waren voorbereid op het ergste (net als de vorige keer) dus dit was niks........
Zoals een vriendin laatst zei; Niets is zoals je verwacht dat het wordt!!! Maar gelukkig pakte het deze keer gunstig voor ons uit!! Hij heeft zelfs 2 nachtjes bij oma geslapen! Wij kregen een beetje ontwenningsverschijnselen (we hoefden even niet te spoelen, smeren, medicijnen geven) en oma vond het ook best spannend. Maar hij heeft het heel erg naar zijn zin gehad.

Wel was ík de afgelopen week helemaal ontregelt. We waren pas maandag laat thuis van het ziekenhuis, en ik was heel de week de dagen 'kwijt'. Bovendien was ik er gewoon even klaar mee. Ik was sjachie en had even geen zin in al die positief goed bedoelde adviezen (voel je beslist niet aangesproken, dit lag echt geheel aan mij!)
Laatst schreef ik al op mijn blog dat we tot 2012 bezig zijn. Maar ik bedoelde natuurlijk tot 2013!! Natuurlijk, ik moet niet zover kijken.......
Dus dat (probeer) doe ik dan ook niet!!! Eerst deze MTX kuur, na deze nog 1 keer.
Dan vervolgens het volgende oh zo zware blok!!?? Maar ja, hoe kun je je voorbereiden als je niet weet hoe dit eruit zal gaan zien. Natuurlijk, we kennen de verhalen, maar bij ons bleek het dan toch altijd net weer anders te gaan. Dus; Go with the flow........... Loslaten en afwachten wat het wordt.....

Wel is het weer plannen. Beau zijn communie kan in principe gewoon doorgaan, zijn chemo is verzet!
Maar dan is Beau ook nog jarig in juni!! En dat is net in de periode waarin hij niet echt goed in zijn vel zal zitten. Morgen even navragen aan de oncoloog. Anders vieren we zijn verjaardag maar een paar weken eerder........... Want een verjaardag; die komt er!!
En de zomervakantie??! Ja dat is en blijft een grote vraagteken??!!
Hopelijk is hij met de herfstvakantie net weer de oude en kunnen toch even een weekje weg. Of toch niet?? We zullen wel zien. En zo zal het de komende 2 jaar nog gaan......
Maar met een goed resultaat is ons dit allemaal waard!!! En we hebben tenslotte geen keus.

Jack kan niet wachten tot hij ook naar het ziekenhuis komt om te logeren. Het is voor hem één groot feest. Om de beurt in het Mc Donald huis slapen, zoals Jack het huis noemt!!
Charly blijft thuis met oma de Leeuw, dus die is ook in goede handen.

Ik zal blij zijn als die MTX kuren klaar zijn. Weer een blokje verder, en ik ben dat logeren zoooo zat!!

1 opmerking:

  1. Beste Beau,

    Met een brede glimlach op mijn gezicht lees ik net dat jij op 29 mei je eerste communie kan komen doen!!
    Ik verheug me er al op! Jij ook?

    Kom je ook een keertje mee oefenen?

    Met groet,
    Marjelein Verhoeven

    BeantwoordenVerwijderen