dinsdag 6 december 2011

Dag Sinterklaasje.......

Afgelopen week is goed gegaan!
Sinterklaas in het ziekenhuis in Eindhoven was heel erg leuk en de Sint had veel aandacht voor alle slangen en zakjes vloeistof die Beau aan zijn infuuspaal had. Het was ontroerend te horen hoe Beau het de Sint wel even allemaal uitlegde..... Beau moest helaas na een kwartier al weer naar zijn kamer, want met de chemo mag hij niet van zijn kamer af.
Ook Jack en Charly vermaakten zich prima. Jack zong alle liedjes mee en maakte een 'pieten break dance'. Charly zat de hele tijd aan de infuuspaal, trok aan alle slangen, zat met de 'naalden afvalbak' te spelen en zat met haar hoofd in de prullebak!! Je begrijpt het al; 'Pfffffffffff, zwetende oksels........'
Vervolgens nog snel na thuiskomst het schoentje van Jack zetten op school..........
Hoezo topsport??!!!

Vrijdag zijn we dan weer in Nijmegen. Omdat Beau zijn waardes laag zijn, krijgt hij maar een halve dosis MTX (=chemo). De andere twee chemo's gaan 'gewoon' door. Omdat we Beau van het Sinterklaasfeest willen laten genieten hebben we met de artsen besproken dat we de DEXA  een paar dagen uitstellen. En dit is duidelijk te merken, want Beau is helemaal niet zo KOTSMISSELIJK als al die andere keren!! Wel krijgt Beau een ander medicijn omdat zijn bloedwaardes zo schommelen. Dit moet 1x per 3 weken gegeven worden tot het einde aan toe. Pas als we blauwe pakken aankrijgen, handschoenen en een masker voor denk ik; 'WTF'?  Wat is dit voor een medicijn?? Alles werd uit de kamer gehaald en na de behandeling wordt de kamer vergrendeld.......
Dit is een medicijn om longontsteking te voorkomen. Voor deze bacterie is geen goed medicijn, dus voorkomen is beter dan genezen........ Beau wordt ongeveer 20 minuten verneveld, en ook voor Beau ziet het er benauwd uit. En ook hier kun je natuurlijk weer een reactie op krijgen.........
Beau heeft het weer super gedaan, maar toch gaat dat radartje in je hoofd weer tekeer....
Maar Beau voelt zich beter dan ooit, want altijd als we uit Nijmegen vertrekken is het kotsen, kotsen..... en dit keer zat ik gewoon voorin op de terugweg!

Dus onze Sintplanning kan doorgaan. Zaterdag bij mijn moeder samen met het gezin van mijn zus.
Zaterdag 3 december is de verjaardag van mijn vader, dus we zijn eerst met zijn allen naar zijn graf gegaan. Dit was de eerste keer voor mij dit jaar!! Jemig wat is er toch allemaal in dit jaar gebeurd??!
Toch is het fijn om daar met zijn allen te zijn. Jack kan maar niet geloven dat opa echt in grond ligt. Ook vindt hij het gek dat hij zijn eigen naam op het graf ziet staan. Charly danst ondertussen op het graf naast mijn vader.... (sorry).
Als we weer terugkomen wordt er opeens aangeklopt en staan er heeeeel veeeel kadootjes voor de deur!! Het wordt wederom een geslaagde dag!

Maandagmiddag 5 december brengen we in het ziekenhuis door. We krijgen bezoek van de clinic clowns en ze doen het echt super! Beau schaterlacht en ook ik ben helemaal fan!
Als we naar huis rijden realiseer ik me dat sinterklaas voorbij is. En ja, gelukkig hebben we het goed kunnen vieren, maar het gevoel erbij is toch echt anders dan andere jaren.......

Zoals Beau net nog bij het eten zei; 'Mamma, volgend jaar als de Sint komt, dan ben ik bijna beter.....
En inderdaad! Iedere ouder is blij dat hij weer op de boot zit, maar ik kan niet wachten tot hij weer komt..........

1 opmerking:

  1. Kippenvel krijg ik bij je laatste zin....
    Inderdaad, ik kan me zo goed voorstellen dat jullie niet kunnen wachten tot sinterklaas er weer is en dat 2012 weer bijna voorbij is!
    We gaan hopen en duimen dat 2012 voor jullie meevalt en dat het snel allemaal weer helemaal top gaat met hem.

    Liefs Linda (moeder van Billy)

    BeantwoordenVerwijderen