dinsdag 20 december 2011

Carpe Diem......

Helaas moest Beau zijn kies eruit. Stoer en zonder te blikken of te blozen onderging hij de ingreep. De tandarts zei dat Beau keurig zijn tanden poetst, maar dat dit komt door de medicatie en het vele spugen. En daarna; Eerst nog ff nog school, en vervolgens naar het ziekenhuis voor de chemo!  Welcome to our world.........

Toch is het hierna stukken beter gegaan. Het eten smaakt weer, hij kan weer beter naar de wc, heerlijke nachten van 7 uur slaap (!). In het weekend ben ik ook weer een heel eind opgeknapt (ben natuurlijk wel gewoon gaan werken) en we zijn relaxed. Even worden we niet geleefd en staat er niets gepland.
Eindelijk tijd om de kerstboom te zetten.  En voor het eerst van dit jaar gaan we spontaan op de koffie bij mijn allerliefste vriendin Sandra!! Wat anders zo gewoon was, is nu een bijzondere aangelegenheid; onze beiden gezinnen samen aan het spelen........

Toch is het een moeilijke tijd. Ik gaf nooit zoveel om kerst, maar nu met ons schema in het vooruitzicht baal ik ervan! Donderdag begint Beau weer met de DEXA en vrijdag krijgt hij weer 3 chemo's; dit wordt dus weer een heftige en zware dag. Bovendien heeft hij eerst nog kerstontbijt op school en dan op naar Nijmegen.........en weer kotsend naar huis.......
2e kerstdag brengen we in het ziekenhuis door.......... en ook dan zal hij weer ziek worden van de chemo. De slapeloze nachten komen weer........... en alles wat daarbij hoort........ IK HEB ER ZO GEEN ZIN IN!! Eerst gaat Charly uit logeren, en we proberen 1e kerstdag samen met familie door te brengen. Vervolgens gaat Jack uit logeren.......

Als, als, als............. Want ook Jack is al een week flink aan het blaffen, zere keel en oorpijn. En toen ik net van mijn werk kwam hield Charly niet op; hoesten, hoesten en nog eens hoesten. Ze heeft net 3x overgegeven en heeft koorts. Daar gaat mijn plan (??!!) En ook Beau begint flink te hoesten......

Toch wil ik iedereen via deze weg een hele fijne kerst toewensen. Geniet van de mensen om je heen en maak er iets moois van! En ook wens ik jullie voor 2012 een goed jaar! En 'goed', ja dat is voor ieder mens wat anders........
Voor ons betekent het; Gezondheid, liefde, geven en nemen, leven! Carpe Diem......

2 opmerkingen:

  1. Och lieverds! Wat lief dat wij van jullie kerst en nieuwjaarswensen krijgen. Zo bijzonder dat je daar nog aan denkt/ruimte voor voelt gezien alles wat jullie doormaken. Petje af! Jullie weten als geen ander dat je ECHT van elkaar moet genieten, lief voor elkaar moet zijn en dat het niet vanzelfsprekend is gezond te zijn... en daardoor zullen deze momenten nog belangrijker zijn, .... ook voor ons! Wij hopen dan ook dat jullie hele fijne kerstdagen hebben, met volle teuge van elkaar kunnen genieten en dat 2012 een jaar wordt met vooral heel veel mooie momenten, liefde, gezondheid en kracht. Dat er maar een hele stijle stijgende lijn in mag zitten voor jullie en dat jullie Beau zo door gaat en weer helemaal beter wordt. Dat wensen wij voor jullie!!! Een hele dikke X van ons, de de Jong-kjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van jullie.....
    Ik kan me vooral aansluiten bij de vorige schrijfster. Zeker als ik jullie verhalen lees denk je wel eens, waar maken mensen zich soms druk om....
    Ik wens jullie de komende dagen weer veel sterkte, hopelijk gaan jullie plannen gewoon door.
    Verder wens ik iedereen natuurlijk een mooi 2012, maar jullie in het bijzonder. Jullie wens ik dat in 2012 al jullie wensen uit mogen komen en dat jullie vlugger dan nu verwacht weer helemaal kunnen genieten van het leven!!
    En helemaal mee eens....Carpe Diem!!

    Liefs Linda de Jong
    (moeder van Billy de Jong)

    BeantwoordenVerwijderen