dinsdag 14 februari 2012

ik verlang.........

Na mijn laatste bericht is Beau 2 dagen ziek thuis gebleven. Zijn verhoging bleef, maar nog net binnen de grenzen. We hebben wel even telefonisch contact gehad met de oncoloog en we moesten hem goed in de gaten houden. Hij had erg last van zijn buik en deze was ook opgezet.Donderdag zijn we weer met de DEXA gestart en op een gegeven moment weet je dan niet meer waar de klachten door komen........... is het een bijwerking of toch iets anders.............
Maar Beau is vrijdag weer naar school gegaan, en hoewel dit erg vermoeiend was heeft hij dit weer prima doorstaan! Ook deze DEXA week hebben we weer doorstaan. Veel vreetbuien en slapeloze nachten, maar omdat Charly bij opa & oma logeerde konden we onze (overgebleven) energie aan de andere 2 kids besteden!

Afgelopen maandag heeft Beau zijn chemo weer gekregen in het ziekenhuis. Weer waren zijn witte bloedcellen hoog, dus er vindt overleg plaats met Nijmegen. Hij wordt weer goed nagekeken. Bij Beau hangen de vellen weer aan zijn voeten, en ook zijn nagels van zijn voeten 'vallen' er bijna af. Dit komt door de MTX chemo (en daar kun je het daar dan maar mee doen!). Elke avond smeer ik zijn voeten in en hij geniet hiervan..........
Ook krijgt hij veel wratten overal; ook dit komt door de chemo...........
Ik baal van al die K- bijdingen.............. hoe klein het ook is.......... alle pijntjes, schimmels, infecties enz. Ook baal ik ervan dat Beau zijn energie eerder minder is dan meer........... (en het zou dit jaar alleen maar beter worden??!)
Maandag in het ziekenhuis is hij weer een echte bikkel. De oncoloog heeft om zijn (en onze) toestemming gevraagd of een kinderarts hem aan mag prikken die dit nog nooit heeft gedaan. Dat vindt hij prima. Maar maandag prikt ze na veel voelen mis!! Beau heeft pijn en huilt!! Ook de kinderarts loopt rood aan en heeft moeite haar emotie te bedwingen.......... Beau ziet dit en zegt; 'dat geeft niks hoor, dat kan gebeuren. Je mag het de volgende keer gewoon weer proberen.' De oncoloog neemt het over, want een tweede keer prikken kan ze ff niet aan.
Eenmaal thuisgekomen zegt hij dat ze misschien eerst nog een paar keer moet oefenen op de pop.

Ook vanacht slaapt Beau slecht en is om half twee alweer wakker. 's-Morgens heeft hij niet echt zin om naar school te gaan...... maar de ochtend heeft hij volbracht. In de middag is hij weer thuisgebleven. Hij hoest erg veel en is erg moe. Morgen maar weer ff afwachten, en dit terwijl morgen Mandy haar kinderfeestje is!! Hopelijk kan hij hier wel gewoon bijzijn!!!

En zo is het elke dag wel wat en dat ben ik voortaan beu. Ik verlang naar een saaie dag..... Ik verlang naar de dagen dat je moet bedenken wat je die dag moet gaan doen........ Ik verlang naar gewoon.........
Ik verlang naar ...........

Maar één van ons verlangen is al uitgekomen; Onze badkamer is amazing geworden!!! Een heerlijke plek om ons even terug te trekken van de elende van dag!!

1 opmerking:

  1. Steeds als ik jullie blogs weer lees verbaas ik me over de kracht die jullie uitstralen. Zo knap!! Die kleine/grote jongen die zo goed en lief kan zijn terwijl hij zelf zoveel pijn heeft, zoals bij dat prikken. Zo knap dat hij dat dan toch tegen zo'n kinderarts kan zeggen. wauw!!!

    Wat heerlijk dat jullie badkamer nu klaar is, even tijd voor jezelf is zeker voor jullie heel heel erg belangrijk.

    En ik verlang met jullie mee...dat er snel weer veel lekkere simpele saaie dagen zijn voor jullie...

    Als er ooit iets is, wat ik voor jullie kan betekenen...hoor ik het graag!!

    Liefs Linda de Jong

    BeantwoordenVerwijderen