dinsdag 7 februari 2012

verhoging.....

Vandaag als ik uit mijn werk kom, zie ik het gelijk aan Beau. Hij ziet er erg moe uit en heeft kleur voor de verandering. Als ik zijn temperatuur meet, is deze 37,9. Dit is voor Beau net op het randje.......
'Oh nee mama, ik wil niet naar het ziekenhuis!!!' Beau weet ook wat een temperatuur van boven de 38 betekent. Zeker omdat hij de laatste tijd zo aan het hoesten is........ Ook heeft hij erg last van zijn buik en deze voelt hard en opgezet aan. Hij heeft nauwelijks eetlust.........
Maar goed, het is nog niet zover en ik weet hem enigszins gerust te stellen. Bovendien zijn zijn bloedwaardes redelijk, dus wellicht valt het allemaal mee...........hopelijk kan zijn lijfje het zelf aan!!
Wel merk ik dat nu hij op bed ligt ook bij mij de onrust komt......

Gisteren in het ziekenhuis heeft hij weer 2 chemo's gekregen. Zijn bloedwaardes waren best goed. Nou ja goed; zijn HB is 5,3 en zijn leuko's zijn erg hoog........... Maar dit blijkt ook weer niet goed te zijn. Ze wachten volgende week af, maar als de leuko's nog steeds zo hoog zijn, wordt zijn dosis chemotabletten verhoogd. Zo zie je maar; dan denk je als ouder nu alles te snappen, en dan komt er weer iets anders om de hoek kijken........
De verneveling in Eindhoven ging gisteren goed. Dit was voor het eerst in dit ziekenhuis (onvoorstelbaar, er worden toch vele kinderen behandeld met kanker), dus het was een heel geregel. Wij gaven eigenlijk aan hoe het moest. Deze verneveling is uit voorzorg voor een bepaalde longontsteking. Eerst kreeg Beau deze medicatie in tabletvorm, maar deze hadden teveel invloed op zijn bloedwaardes, waardoor hij soms zijn volledige dosis chemo niet kon krijgen.

'Mama, over 2 dagen begint die DEXA weer.....' Beau baalt hier enorm van!!

Na een heerlijk weekend is de ellende weer in zicht! Dit wetende maakt alles moeilijk, zeker voor Beau. Als ik zijn gezicht zie, zie ik wat de medicijnen met hem doen. Nog onwetend wat het met de binnenkant doet......... en dan nog niet over de psychische kant gesproken.........

'Mama, als ik me morgen zo voel, dan ga ik niet naar school'...... Als Beau dit zegt, weet ik dat het menens is!! School daar wil hij altijd naar toe!!
'We zien het wel morgen, ga nu maar eerst lekker rusten', zeg ik hem. Straks zal ik zijn temperatuur nog maar eens meten.............

2 opmerkingen:

  1. lieve familie,
    We denken aan jullie, hopelijk zakt de koorts in de nacht.
    groetjes Mark, Anneke,Lotte, Luuk en Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Beau en familie,
    we denken aan jullie...
    Een goede nacht gewenst met veel genezende slaap...
    Liefs Merel Lennart Domi Marco

    BeantwoordenVerwijderen