dinsdag 22 maart 2011

bloedtransfusie

Zondag zijn we met het hele gezin naar de Efteling geweest! Uiteindelijk hadden ze voor ons allemaal kaartjes. En het was ons echt gegund, want het was prachtig weer en we hebben een hele fijne dag gehad. We hadden niet eens de kotsbakjes nodig, ook niet na al die achtbanen....... En ja, we hebben gebruik gemaakt van de rolstoel, en hoefden lekker niet zo lang in de rij te staan!!! Nogmaals bedankt!!

Alleen hadden we maandag een tegenvaller. Voor de zekerheid hadden we een afspraak om bloed te prikken in Eindhoven. We moesten even wachten op de uitslag. Alleen dit 'even wachten' duurde 2 uur!!
En dat met een ongeduldige Beau (hij wilde weer graag naar school (?!)), en een hittepetit Charly die me flink bezighield. Ik had al doorgekregen dat Beau zijn HB 4.3 is, maar de dokter was nog steeds bezig op de EHBO. Toen ben ik gegaan, en heb het ziekenhuis doorgegeven dat ze me kunnen bellen als ze wisten hoe en wat. Ook gaf ik aan dat ik liever de bloedtransfusie dinsdagochtend had, aangezien je hier ongeveer 6 uurtjes mee bezig bent.

En in de middag werden we gebeld, en ja hoor een bloedtransfusie staat gepland op dinsdag om 8:30 uur in Eindhoven. Willem is 's-morgens met Beau meegegaan, en ik ben 's-middags met Charly gekomen. Rond 14:00 uur is Willem naar huis gegaan, om Jack op te halen en Charly op bed te leggen. Wat een GEDOE!! En eigenlijk hadden we 2 weken GEEN ziekenhuis!!!
En toen we bijna klaar waren, schoot het slangetje los en zat alles onder het bloed.
Beau en ik waren (weer) aan het pokeren en in één keer zegt Beau; 'Mam de vloer zit vol met bloed!' Toen zagen we dat het slangetje los zat, en dat Beau zijn kleding ook onder zat. Ik rende snel de gang op om de zusters te halen. En Beau......... die zat koelbloedig met het slangetje omhoog en probeerde te redden wat er te redden viel!! Natuurlijk was er de angst voor eventuele infecties (het was immers niet meer steriel)!!
Even leek het of er opnieuw bloed moest worden besteld, en Beau opnieuw moest worden aangeprikt. Maar gelukkig, de dokter zei dat Beau nèt voldoende bloed had gekregen. Wel moeten we vrijdagmorgen nog een keer bloedprikken om te kijken hoe de waardes zijn en en of zijn bloedplaatjes voldoende zijn zodat volgende week donderdag de beenmergpunktie door kan gaan.
Ik was opgelucht, want ik zag me al zitten in het ziekenhuis tot het weer donker was!! En ik moest natuurlijk nog van alles doen; huis poetsen, belastingaangifte, voorbereiding vakantie (ja,ja, we gaan vrijdag een weekse weg!!) en natuurlijk de voorbereidingen voor morgen..........

Want morgen is het een feestdag in huize Groels; Mamma is jarig en ook al maken we er een klein feestje van; we zullen 'm grootser beleven dan ooit..........

4 opmerkingen:

  1. hallo familie Groels

    Beau vertelde me vandaag dat mama jarig is, gefeliciteerd!
    Maak er volgende week een fijne week van!

    groetjes
    juf Lucinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo!!

    Lieve mama van Beau, gefeliciteerd!
    Wij hopen dat het feestje leuk was vandaag:)

    Voor volgende week wensen wij jullie heel veel plezier samen, geniet er lekker van!!!!

    Veel liefs,

    Tim, Stan, Marco en Amanda de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook nog een keer van harte gefeliciteerd!
    Geniet van jullie weekje weg volgende week.

    Liefs Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van jullie vakantie volgende week.
    Liefs
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen