maandag 29 augustus 2011

Eerste schoolweek!

Ja, Beau is naar school geweest!! Natuurlijk met hindernissen; want ja 3x per week een paar uur in het ziekenhuis hakt er wel in! 1 keer is hij wat later begonnen, en vrijdag belde de juffrouw op om Beau op te halen; hij voelde zich niet lekker......
Donderdag heb ik een gesprek gehad met Beau zijn nieuwe juffen, en de remedial teacher. Nieuwe afspraken zijn gemaakt, en het is goed om even met elkaar te spreken en af te tasten hoe en wie we zijn. Ook de leerkrachten bevinden zich in een nieuwe situatie en zullen moeten wennen en leren omgaan met 'Project Beau'. Hahaha deze naam verzin ik terplekke, maar het is toch tegenwoordig een soort case.........
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden uit dit gesprek kwam met een verslag van onze speerpunten!

Het is zwaar om weer in dit nieuwe ritme te komen. Nu hebben we nog een partij om rekening mee te houden; school! Om 12:00 uur halen we Beau op met de auto. In de auto smeer ik zijn porto cat in met emla zalf...... om 12:15 uur de afspraak in het ziekenhuis in eindhoven. Helaas duurt het vaak lang... De chemo mag pas worden klaargemaakt als wij er zijn. Deze is slechts 1,5 uur houdbaar. En natuurlijk is het ook lunchtijd in het ziekenhuis........ en wachten duurt lang.........
Net ben ik nog ff flink boos geworden. We zijn er om 12:15, en dan komen ze doodleuk vertellen dat de chemo pas rond 13:30 uur er is. Ja daaaaaaaaaaaag, wat een onzin!! Wat denken ze wel!!
Dus ik zeg tegen Beau; 'Wat zullen we gaan doen?', zullen we ff de stad ingaan??
Ja, dat was toch niet de bedoeling, zie de hoofdverpleegster. De pedagogisch medewerker probeert de boel te sussen. 'Wat mogen ze dan wel', vraagt ze aan de verpleegster. Waarop ik bot maar duidelijk maak, dat ik kan gaan en staan waar ik wil als zij hun spullen niet op orde hebben!!!
Stel je voor dat ik een afspraak heb met een klant voor een offerte verzekeringen, en ik heb ze niet!! Dan ga ik toch ook niet zo met mijn klanten om!! Maar in het ziekenhuis werkt dat schijnbaar anders!!! Woensdag maar even met de oncoloog over hebben, want hier heb ik geen zin in!!

We hebben onze tijd wel nuttig benut! Eerst even Wij-en met Beau.Vervolgens allerlei declaraties invullen voor onze reiskosten, ziekenbezoek, RMc Donald verblijf etc.
En dan staan er wel heel veel kruisjes op het formulier. We zijn de afgelopen maanden 40 naar nijmegen gereden, en 43 keer naar Eindhoven. En daar zitten de opnames nog niet eens bij!!
Oei, toch wel heftig om dit zo bij elkaar te zien staan!

Gelukkig maken we ook leuke dingen mee. Zaterdag was onze straat bbq. Altijd een heel gezellig feest met onze buren en kinderen. s'-Middags allerlei spelletjes, en 's-avonds lekker eten en de voetjes van de vloer. Maar helaas, Beau voelt zich niet happy en niks smaakt hem. Jack lust geen bbq, dus voor hem loop ik op een neer voor wat te eten. En Charly, ja..... Ook die vraagt haar aandacht en we komen de eerste uurtjes handjes tekort..... Pas wat later op de avond wordt het ook voor ons gezellig!
Zondag hebben we 2 verjaardagen, waarvan 1 in Zeeland bij mijn zus. Zij is maanden geleden al verhuisd, maar we waren nog steeds niet langs geweest! Beau zag op tegen de lange reis, maar uiteindelijk is het hem toch gelukt! Wel ben ik erg moe, en ik heb moeite om mijn tranen te beheersen als de schoonfamilie vragen stelt over Beau............

Nu ligt Beau te slapen op de bank. Zijn bloedwaardes zijn laag. Hb 4.9 en zijn weerstand is 0,030; geen weerstand dus. We moeten stoppen met zijn chemotabletten.
Ook heeft hij vele plekjes in zijn mond. Deze doen nog niet heel erg zeer, maar hopelijk zijn deze snel weg..... Een extra spoelmiddel dient zich aan........ Maar wees gerust dit 'past' helemaal in 'het plaatje' (?!).
Ook is Beau af en toe meer opstandig; drammen, verdrietig, ongeduldig en een grote mond. Dit maakt alles nog een extra moeilijk. Je ziet dat hij zichzelf in de weg zit, en ja wij zijn zijn eerste targets!!
Laatst liep hij woedend naar boven nadat hij zei; 'Ja, en als Jack nu kanker had, dan had je ook niet zo gereageerd!', en daar kun je het dan mee doen.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten