zaterdag 11 augustus 2012

dag 2 van de opname

Vandaag is het best goed gegaan.
Omdat Beau zich best goed voelde, en wij inkopen moesten doen voor ons verblijf hier, hadden we het plan om Beau mee te nemen.
Natuurlijk mocht dat in eerste instantie niet. Maar nadat we een brief hadden getekend mocht Beau met ons mee.
'Fijn ma, lekker ff eruit'..... Hij vond het heerlijk......
Wel raar natuurlijk. Hij was nog wel aangeprikt, met een kort slangetje erin. En wij aan het winkelen, of dat het een gewone zaterdag in augustus is.

Toch is het vermoeiend voor hem. Als we thuis (oh dat ging automatisch, maar ik bedoel natuurlijk in het zkh) zijn, doen we het rustig aan en eten samen wat.

Beau geeft aan dat hij zich minder voelt. Eigenlijk geef ik er niet zoveel aandacht aan...... Als de verpleegster komt vraag ik haar om zijn temperatuur te meten. Deze is weer verhoogd. Maar als ze zijn zuurstof meet, is deze duidelijk erg verlaagd. Ook zijn bloeddruk is erg laag....
Bah, deze zag ik niet aankomen, terwijl Beau het toch duidelijk voelde!!
Dus extra controles, en hopelijk trekt het snel bij..... Want hij heeft nou toch al een paar x flinke hoeveelheid medicijnen gekregen via het infuus, dus het zou beter moeten gaan.....
Tenzij het toch geen pcp bacterie is...............
Al die onzekerheden en schommelingen maken het zo vermoeiend......

Ik ben nu onderweg naar het ronald mc donald huis. 'Mama, je ziet er zo moe uit!'zegt Beau net voor mijn vertrek. Ik ben inderdaad helemaal op. Dat was ik al, maar vanacht heb ik ook nauwelijks een oog dicht gedaan.
Ik houd zelfs de hoeveelheden medicatie via infuus bij, en noteer deze in mijn telefoon. Mijn hoofd is een gatenkaas, maar zo kan ik precies bijhouden hoe en wat!! Elke x als een verpleegkundige binnenkomt ben ik allert. En Beau hoest 's-nachts toch eigenlijk wel erg veel.......

Hopelijk kan ik het even loslaten.
Ik ga zo heerlijk een kwartiertje onder die stort douche staan en kruip mijn bedje in.

Net liep ik langs de kamers van de kinderen die hier zijn opgenomen......
Wat een zieke kinderen allemaal........
Wat doet Beau hier, denk ik dan??!!
Maar helaas, hij hoort erbij..........

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat je goed hebt kunnen slapen.
    Het is allemaal al slopend, maar zonder slaap kun je eigenlijk niet.
    Ik hoop dat het de bacterie is die jullie hopen (wat klinkt dat afschuwelijk. Maar in dit geval betekent het dat de juiste medicijnen worden gegeven en hij er snel van opknapt) en hij snel weer mag opknappen.
    De eerste dag school gaat 't 'm dus niet worden. Hopelijk wel heel snel.

    BeantwoordenVerwijderen