zondag 12 augustus 2012

dag 2

Beau is nu net in slaap gevallen.
Vandaag is alles goed gegaan......... De bloeddruk en zuurstof zijn goed.
Hij was alleen heel sjacherijnig vandaag, maar ja, dat kan ook bijna niet anders........

Morgen hopen we eindelijk meer te horen. Vanmorgen kwam de oncoloog langs en luisterde naar zijn longen. Er is in beide longen iets te horen. Zo laat blijkbaar ook de ct scan in beide longen iets zien.... Morgen maar eens vragen om de scan te bekijken, dan weten wij ook waar we over praten.
Maar Beau zijn toestand is niet verslechterd...... ook niet echt verbeterd. Betekend dit nu dat de medicijnen aanslaan en dat Beau opnieuw de pcp bacterie heeft??! Het is giswerk. Morgen komen er nog een aantal uitslagen van wat kweken. Maar hier verwacht ik niet heel veel van.....
Wel gaan de artsen in overleg en kijken hoe hem verder te behandelen.....
In deze toestand nog veel langer hier, zie ik niet zo zitten.....
Dan minimaal in Eindhoven ziekenhuis, of misschien nog beter??!!
Maar er zijn ook veel vragen; Hoe schadelijk is het dat de bacterie iedere x opduikt, of erger nog, niet weg (gaat) is geweest? Het is duidelijk dat de medicijnen via het infuus het beste aankomt, moeten we dit dan 3 weken volhouden? En kunnen we dan niet op en neer naar het zkh?? Maar ja, 3x per dag een uur aan het infuus, is bijna niet te doen op en neer.......
Kortom we zoeken naar de beste mogelijkheden.....
Of moeten ze de dosis nog meer verhogen??! Maar ja, dit medicijn tast de nieren aan en het beenmerg......... Morgen worden zijn nierfuncties trouwens ook nog bekeken, aangezien hij deze hoge dosis al heeft ontvangen.

Zoveel vragen en meerdere antwoorden. Elke arts heeft zijn eigen idee, en zo komt het dat het per dag kan verschillen.
Als ik de oncoloog aanhoor zijn we hier morgen niet zomaar weg.
Maar als ik de dokter van de afdeling hoor, dan kan dat wel eens sneller zijn dan we denken...... Morgen zitten de longarts, oncoloog en viroloog om de tafel en komen met een plan van aanpak.
Lijkt wel mijn werk. Daarvoor moet ik ook altijd een plan van aanpak maken. Eens kijken of ik mee kan gaan met het plan van de artsen....

Bovendien is morgen onze chemo dag. De chemo is sinds vrijdag gestopt. Kan morgen de MTX wel gewoon doorgaan..... En wanneer kunnen we weer starten met de tabletten en betekend dit alles dat onze einddatum wéér wordt opgeschoven??!!

Hoe dan ook morgen een belangrijke dag...... Hopelijk weet ik morgen hoe de rest van de week er qua slaapplek uitziet.....

Willem gaat morgen zowiezo even naar huis, want Jack heeft zijn eerste zwemles. Omdat we dit al bijna 2 jaar hebben uitgesteld, moet dit gewoon doorgaan. En natuurlijk hoort daar één van ons bij te zijn.....
Ik vind het al erg genoeg dat we niet bij zijn eerste schooldag kunnen zijn, en Beau baalt er natuurlijk ook van dat hij er niet bij is.
Ik heb de webchair bij, maar die wil hij niet gebruiken. 'Niet de eerste
schooldag mama, dat is veel te moeilijk voor de nieuwe juffen!'

En zo komt er een eind aan de zomervakantie......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten