donderdag 14 april 2011

1e MTX kuur

Beau heeft net zijn lumbaalpunktie gehad en deze is zeer goed verlopen. Wel is hij weer een klein uurtje erg verdrietig en in de war, maar hij is nu al weer helemaal de oude.
Vanmorgen was het zwaar om Jack op school achter te laten. Hij wilde mee, en was erg verdrietig. Ja en dan komen bij mij de tranen ook! Ik moest hem gewoon naar de juf slepen, en zij moest hem goed vasthouden; Leuk zo'n afscheid!! Maar ik weet dat het van korte duur is, en dat hij morgen met zijn zusje weer op bezoek komt. De volgende keer laten we hem een nachtje slapen, kijken hoe dat gaat............

Het is vreemd om weer op de afdeling te zijn waar het allemaal begon. Verplegend personeel te zien die ons in het begin zo goed hebben bijgestaan. Ook komen er weer wat flash backs.............
Ik zit nu weer op die ene plek, waar al mijn verhalen begonnen. De enige plek waar ik even mezelf kon zijn en waar ik ook de eerste traantjes kon laten.
Ook zijn er bekende kinderen op de afdeling en het is fijn om met de ouders te spreken. Een half woord is dan soms al genoeg. Wel is het moeilijk om te zien dat het met sommige kinderen helemaal niet goed gaat!!

Beau zijn bloedwaardes waren gisteren echt super. Je kunt zien dat het lijf geen zware chemo's heeft gehad de laatste weken. Je kunt dit ook aan Beau zien, en ook aan zijn eetgedrag. (Ik zie er dan ook wel een beetje tegenop, hoe hij hier weer uitkomt)
Beau voelt zich hier weer helemaal thuis. Hij vindt het echt gezellig in het ziekenhuis, en heeft zijn eerste bestellingen voor morgen (pizza en aarbeienkwark en 's-morgens en croissantje) al gedaan! Ook heeft hij al een uurtje les gehad van de 'ziekenhuis juf' en hij is nu aan het spelen op de x-box met pappa. Had ik trouwens al verteld dat Beau een schitterend raport heeft, en dat hij de tafels van 1 & 2 & 3 & 4 & 5 & 10 onlangs allemaal heeft gehaald? (Ja hier spreekt een trotse moeder)
We hebben al weer een prachtige kamer (zonder zeezicht) in het Ronald Mc Donald huis, waar ik vanavond zal slapen. Beau en pappa maken er een PSV avond van (ze hebben nog hoop (?!). Het was trouwens fantastisch afgelopen zondag in het stadion in de business lounge van ABN AMRO!! Foxy kwam ook nog langs en er waren allemaal lekkere hapjes en op het eind een buffet!! Ik denk dat ze de bitterballen en de chocoladevoorraad weer moeten aanvullen!!!

Morgen blijf ik bij Beau op de kamer; dan maken wij er een X Factor feestje van!
Kortom, we komen tijd te kort en er is hier zat te beleven..................... Ook wil Beau graag een eigen videoclip maken (dat kan hier allemaal!), maar waarschijnlijk gaan we dit over 2 weken doen, bij de volgende opname!
Vandaag mag Beau niet van zijn kamer. Hij heeft een grote zak met chemokaspers die 24 uur loopt. De volgende twee dagen krijgt hij een infuus om te spoelen, en dan mogen we wel van de kamer af. Dus morgen wordt het een paar potjes tafeltennissen....... Een paar keer naar de speelkamer..........
Oh ja, en we hebben weer iets leuks aangeboden gekregen van het ziekenhuis; De dolle dwaze dingen dag!! We mogen met het hele gezin naar de Juliana Toren, en we gaan met heel veel kinderen van het ziekenhuis en de dokters gaan ook mee!!!!!!!!!!!!!!

Je zou het bijna leuk gaan vinden...........................

2 opmerkingen:

  1. Lieve Beau, wat geweldig dat jij de tafels zo goed kent!!! Knap hoor!!! En is de ziekenhuis-juf net zo lief als je eigen juf op school? Ik lees dat je in het ziekenhuis ook leuke dingen kan doen, dat is wel fijn voor je hoor....maar ik vind het toch wel grappig dat de dokters ook mee gaan naar het pretpark...hahaha....zouden ze wel in de achtbaan durven?
    Veel beterschap en een knuffel voor jullie allemaal!
    Liefs Charlotte, Martijn, Beau en Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had gisteren met je te doen, zo'n verdrietig mannetje achter moeten laten is niet fijn! Het is allemaal niet niks, ook voor de 2 andere kinderen is het moeilijk. En dan doet je moeder/vader-hart zeer. Jullie doen het super goed en Beau is ook een kanjer. En ondanks alles ook nog zijn tafel-diploma's gehaald en een heel goed rapport, geweldig!! Sterkte in het ziekenhuis en geniet van de fijne momenten als jullie gezin bij elkaar is.

    Veel liefs,

    Tim, Stan, Marco en Amanda

    BeantwoordenVerwijderen