maandag 25 april 2011

Het gaat weer wat beter....

Ik heb nog nooit een kind zo blij gezien toen hij zijn brood ophad. Vanmorgen lukte het Beau voor het eerst sinds enkele dagen weer om een boterham te eten. Hij straalde gewoon!!! Wat was-ie blij........

De laatste dagen ging het iedere dag een stukje beter, alleen het eten bleef een drama. Bovendien was de mond nog steeds kapot, en het smeren, druppelen en spoelen ging de hele dag door..........
Wel zagen we langzaam verbetering, maar Beau zijn humeur was af en toe echt niet te harden. Hij was gefrustreerd omdat hij honger had, maar het eten lukte gewoon nog niet!! Elke keer was het weer een teleurstelling als we iets hadden bedacht om te eten en het wéér niet lukte. Maar het drinken ging steeds een beetje beter, en ook het slapen ging goed. Wel hangen de vellen aan zijn voeten. Het lijkt wel of die rode plekken op zijn voeten aan het vervellen zijn.

Ja, en toen zeiden we vanmorgen dat we donderdag weer naar het ziekenhuis moeten voor dezelfde kuur, en dat dit alles weer opnieuw kan gebeuren. Beau had er flink de pee in, maar ik moet zeggen hij verzette zich flink en ging niet bij de pakken neerzitten.
Wel hebben wij allerlei vragen voor de oncoloog, want dit was toch wel de ergste week tot nu toe. Het is zo frustrerend om aan de zijlijn te staan, en je kind alsmaar te moeten stimuleren om te eten en te drinken terwijl je ziet dat dit pijnlijk is. We zien op tegen de komende opname, maar goed er is geen keuze dus we maken er maar weer het beste van.
Ook denk ik na hoe we zullen reageren op dé  uitslag. Deze zullen we tijdens de opname in Nijmegen krijgen. Zal ik in het meest gunstige geval blij kunnen zijn?? En hoe zal ik reageren in het ergste geval, want hier gaan we eerlijk gezegd niet vanuit?? Eindelijk is de dag bijna gekomen, en hoe we er ook naar uit hebben gekeken, even lijkt het of ik het nog niet wil weten; het is toch een soort bevesting!! En ja, we hebben de laatste 3 maanden genoeg meegemaakt, dus een bevestiging heb ik echt niet nodig, maar het lijkt of je hersens het af en toe nog niet aankunnen om écht het besef te hebben......

Nou, woensdag eerst nog bloed prikken in Eindhoven of de kuur door kan gaan, of dat een eventuele transfusie eerst noodzakelijk is. En dan gaan we donderdag weer voor hetzelfde recept als de vorige keer.
Dus als er mensen langs willen komen, laat het me dan weer weten..............Beau kijkt hier altijd erg naar uit.

Koninginnedag vieren we in het ziekenhuis deze keer. Ik zit er zelfs aan te denken om wat spulletjes mee te nemen, zodat Beau op zijn kamer zijn eigen kraampje kan maken om spulletjes te verkopen (Dit hadden we nl. vorig jaar beloofd, maar helaas er is 'iets' tussen gekomen); Dan is het net een echte koninginnedag......

Zodra we de uitslag weten, zal ik deze op de blog zetten; 'So fingers crossed...........'

4 opmerkingen:

  1. Lieve mensen,

    Blij te lezen dat het weer beter gaat!
    Heel veel sterkte met de volgende kuur en we gaan heel hard duimen voor een goede uitslag!

    Denken aan jullie en zet hem op Beau, je bent een kanjer!!!
    Veel liefs,

    Tim, Stan, Marco en Amanda de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi lieve allemaal, wat krijgen jullie het voor je kiezen...en wat gaan jullie er sterk mee om, als ik lees hoe Beau reageert, petje af voor hem....daar kunnen veel mensen nog wat van leren!!!
    ik houd my fingers crossed voor jullie.
    veel liefs Trea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve allemaal,

    we denken aan jullie!!

    We hopen en bidden voor een zo gunstig mogelijke uitslag...

    Dikke knuffel Merel, Lennart, Domi en Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOK WIJ DUIMEN NATUURLIJK ALLEMAAL VOOR EEN GOEDE UITSLAG.HEEL VEEL STERKTE .
    Ineke en de mannen

    BeantwoordenVerwijderen