zondag 3 juni 2012

40% Zuurstof........

Beau is benauwd. Hoest af en toe letterlijk de longen uit zijn lijf. Hij hoest was slijm op. Hij krijgt nog steeds 40 % zuurstof..........
Er zit nog niet veel leven in. Wel pakt hij af en toe zijn DS en kijkt wat TV.
Eten is nog steeds bijna niks........ Drinken ook niet, maar hij zit aan het infuus..... Alles gebeurt op zijn bed; BAH.........

Vanacht hier niet veel geslapen.
Om 1 uur werd zijn antibiotica eraan gehangen...... Deze loopt in 1 uur in, dus om 2 uur een hoop gepiep. Om 3 uur was zijn zuurstofmeter van zijn voet, en om 4 uur had hij zelf zijn mondkap afgetrokken in zijn slaap en piepte het omdat zijn zuurstof zakte...... Maar goed dat hij aan de apparaten zit!!
Om 5 uur krijgt hij het erg benauwd en dit houdt anderhalf uur aan...... Hij heeft het zwaar, is verdrietig en heeft pijn van al dat geproest..... Toch probeert hij zich rustig te houden, want anders is hij nog benauwder......
Om 7 uur kruip ik weer zachtjes mijn bedje in. Om 8 uur wordt de volgende dosis antibiotica aan het infuus gehangen......

Beau krijgt 'vochtige' zuurstof. Die andere zuurstof is te droog en prikkelt de keel nog meer..... Maar het duurde gisteren uren voordat het ze eindelijk gelukt was om dit te installeren. Op een gegeven moment zegt Willem; 'of jullie vinden nu iemand die het aan kan sluiten, of ik haal iemand van de O.K. hierheen!' Want Beau heeft het in deze tussentijd (van uren.......) onnodig ontzettend benauwd.......

Tijdens dit gedoe, komen net Sandra, Jack en Opa aan........
Ik zie Jack ernstig kijken; 'dat is niet goed', zegt de slimmerik.
Als ik met Opa en Sandra op de gang praat, houdt Jack zijn hand voor mijn mond. Nu ff niet denkt ie.........
Dus om en om de aandacht verdelen........
Wel fijn om hem te zien en even vertrouwde mensen om je heen te hebben......
En fijn om weer wat eigen spulletjes te hebben...... En Willem heeft zijn oplader ook weer, dus is weer volop te bereiken.....

We krijgen straks een andere kamer........
Wat ruimer nu we toch langer moeten blijven.........
Een soort up-grade, nog net geen zeezicht......
Hoewel, het is afdeling DE ZEE!

Willem en ik blijven allebei hier......
Thuis wordt alles verzorgt en de hulptroepen staan klaar....
Morgen het werk bellen en even naar de winkel........
Want toch wel behoefte aan wat 'normaal eten' en ja, ben toch nog wel wat spullen vergeten op mijn lijstje te zetten.....

Hopelijk vandaag een wat rustigere dag........
En hopen dat Beau meer LUCHT krijgt..........

3 opmerkingen:

  1. Toch maar even een reactie. Hoewel ik niet weet wat te zeggen en me niet kan voorstellen wat jullie doormaken.
    Toch een reactie, omdat dat vaak fijner is dan niks. En daarom dus....sterkte voor deze dag.
    Groetjes
    Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet voor te stellen wat jullie mee maken, het enige wat ik nog weet te schrijven is heel veel sterkte.
    We denken aan jullie Mark en Anneke Stienen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. weet je nog Anneke dat ik tegen jou zei; dit voelt niet goed....... moet er steeds aan denken. xx

      Verwijderen