zondag 13 februari 2011

Beau zijn haar is eraf!!

Ja vandaag is het dan gebeurd........
Zijn haren vielen steeds meer uit, en Beau gaf vanmiddag in een keer zelf aan dat hij zijn haren eraf wilde.
Oei, daar was mama nog niet helemaal op voorbereid.....
Maar natuurlijk lieten we ons niet kennen en papa heeft met de tondeuse, en later met het scheermes, Beau zijn haren eraf gehaald.
Ik weet nog dat toen we net wisten dat Beau ziek was, Beau het heeeeel erg vond dat zijn haren eraf zouden gaan. Hier had hij het meeste verdriet om. Wij probeerden hem dan op te beuren en zeiden dingen als; ach dan hoef je 's-morgens je haar niet meer te kammen, en ook niet meer te wassen; lekker makkelijk.
Deze woorden kwamen nu uit Beau zijn mond toen hij in de spiegel zijn nieuwe uiterlijk bekeek...... En omdat hij het zo stoer en knap onderging was het ook voor ons na een paar keer slikken niet zo eng als van te voren verwacht.

Ook wilde hij gelijk zijn nieuwe uiterlijk aan zijn vriendinnetje Mandy laten zien. Ook zij vond het even spannend, maar zit nu heerlijk aan de tafel te knutselen en raakt er net als ons al aan gewend.
Bovendien had ze een geweldig kado bij; Beau heeft een eigen mobiel gekregen. Hij kan door iedereen gebeld worden, maar heeft bovendien een rechtstreekse lijn met Mandy, zodat ze elkaar kunnen bellen. Zeker als Beau het even zat is met pa en ma constant op zijn lip!! Zijn telnr. is 06-44343650.
En dat terwijl Mandy zelf bijna jarig is, en haar kinderfeestje helemaal is aangepast aan het schema van Beau; dat is nog eens een echte vriendin!!

Beau was ook dit jaar begonnen met zijn eerste communie. Helaas heeft hij er niet meer bij kunnen zijn, maar één van de ouders had een super idee. Zij neemt alles op met de camera, en een paar dagen later kijken wij het thuis en zingt Beau de liedjes uit volle borst mee. Bovendien pakt hij gelijk zijn opdrachtenboekje, en ziet de kinderen die hij kent op de televisie. Als hij dan ook nog hoort dat de kinderen aan hem denken en dat ze voor hem bidden fleurt hij meteen op!! Wat hebben we toch veel lieve mensen om ons heen.

Beau voelt zich beter. Hij is nog steeds erg moe, maar heeft tussendoor een paar goeie momentjes..... Af en toe zien we onze Beau weer terug en dat voelt goed.
Morgen gaan we kijken voor een rolstoel. Het kost hem erg veel energie, en toen hij gisteren zijn zusje optilde, zakte hij door zijn benen. Ik had eerst zoiets van; 'niet te snel in die stoel gaan zitten', maar ik zie dat het hem veel kruim kost. Bovendien; wie ben ik om dat te zeggen!! Hij vraagt zelf om die rolstoel en ook het ziekenhuis geeft aan dat hij zijn energie beter aan andere zaken kan spenderen. Natuurlijk is het wel belangrijk dat hij blijft lopen..... Hij moet zijn spieren blijven gebruiken. Maar misschien kan ik dan met hem, als het zonnetje weer een keer schijnt, lekker naar buiten en samen even uitwaaien......

Oh ja, de chemo's in eindhoven gaan goed. Je kunt zien dat ze hier niet zo ervaren zijn als in Nijmegen, en ook Beau vond het extra spannend, maar dat is goed verlopen. Morgen nog, en dan hebben we 2 dagen ziekenhuisvrij!!

We hebben vandaag weer een grote stap gezet.......

9 opmerkingen:

  1. Heej Beau,

    De 5 dagen zitten er alweer bijna op.Ik lees dat er goede en slechte momenten zijn. Gewoon door blijven vechten dan ben jij straks de GROTE winnaar. Vanmiddag zat Jack bij mij in de bus met opa en oma !! Hebben ze jou de groetjes van mij gedaan.
    Ik zal Luc snel een keertje naar je laten bellen.

    Heel veel groetjes van John, Esther, Luc en Thijs !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeee Beau,
    Wat hoor ik nou is het gebeurd je haartjes eraf!?
    Als ik het zo hoort vind ik het echt jammer voor je , maar als ik lees dat je een GSM heb gekregen fleur ik helemaal op dat je zulke zorgzame ouders heb maar ik zal even zeggen dat ik je GSM-NUMMER meteen in mijn telefoon zetten dan kunnen we heel vaak bellen en smsen!
    In ieder geval ik wens je nog heel veel beterschap en succes met de rest.
    Dikke kusjes van je nicht♥
    Michelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jullie toch sterk met z'n allen. Beau ik ben er van overtuigd dat je er zonder je mooie haren ook super stoer uit zult zien.En wat heb jij geluk met zón lief vriendinnetje als Mandy,lekker met Mandy kletsen en al die grote mensen praat even laten voor wat het is.
    Hoop je snel in het zonnetje te kunnen zien en ze hebben vast ook hele stoere rolstoel voor je om in uit te rusten als het even te vermoeiend is.
    Groetjes Ineke,Chris Bart en Sjoerd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gebeurt er toch veel in jullie leventje! Maar zo sterk als jullie zijn! We denken veel aan jullie.
    Ik heb al heel wat filmpjes klaar liggen voor je(ik hoorde van Quinty dat je Harry Potter zo gaaf vindt) En we hebben ook nog wat voetbalplaatjes om in te plakken, of is je boek al vol? We zullen ze gauw komen brengen. Groetjes Charlotte, Martijn, Beau en Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woow, wat gebeurt er veel bij jullie. Krachtig hoe jullie en zeker Beau er mee omgaan.
    Vanmorgen zag ik op tv (ned 1 11.20 uur " Boeken" ) een boekbespreking " De Keizer" over kanker. Misschien zinnig voor jullie. Je zou bij uitzending gemist kunnen proberen.
    Sterkte. Maarten (Vader van Chelsea).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super sterk gezin zijn jullie.
    En gelukkig heel veel lieve vrienden om jullie heen, want iedere keer als ik het blog lees schieten de tranen in mijn ogen. Helaas hebben we bij de WE nog steeds geen leuke petten binnen, zodra er een leuke tussen zit, laat ik die onze Bo even brengen. Heel veel sterkte en we denken aan jullie. En Beau wat stoer dat je een eigen mobiel hebt zodat je met iedereen kunt kletsen en sms en.

    Liefs van ons 4en
    Theo en Judith
    Mike en Bo Peters

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dagen maken jullie! We vinden het fijn op de weblog te kunnen lezen hoe het Beau en jullie allemaal vergaat. Hopelijk heeft Beau woensdag een goede dag en kan hij heerlijk genieten van het feestje bij Mandy. Beau, heel veel succes en we zijn super benieuwd naar je nieuwe look! En weet je, je hoeft niet bang te zijn voor wat andere mensen van jouw mooi koppie vinden; laat ze maar lekker. De mensen om je heen, dat is waar het om gaat en die vinden jou ook geweldig zonder jouw haren. En het went heus gauw voor iedereen, dat zul je zien, die zien Beau zoals je bent: stoer en dapper!

    Lieve groeten van Laura, Rick, John en Monique Nooijen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn jullie toch dapper. Beau, je bent een stoere kerel.

    Fijn om te horen dat jullie nog energie hebben om ook nog de communievoorbereiding te volgen.
    Op 13 maart hebben we voorstelviering. As woensdag krijgen alle kinderen een bloem mee. Ik zal de bloem voor Beau bij jullie komen brengen. Dan kunnen jullie die misschien knutselen...tussen alle bedrijven door. Lukt het niet om te komen, is het wellicht leuk om een klasgenootje de bloem mee te geven zodat we deze toch alvast in de kerk kunnen hangen.

    Ik denk aan jullie en we zullen weer voor jullie bidden.

    Groet,
    Marjelein Verhoeven

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Beau,

    Luc spaart ook de voetbalplaatjes. Hij heeft er nog 19 nodig. Ik zal je de nummers doorgeven, misschien heb je er een paar voor hem. Nummer 34, 49, 91, 110, 113, 127, 134, 193, 199, 200, 216, 219, 239, 279, 283, 287, 293, 307 en 323. Als je er zelf nog nodig hebt dan laat het maar weten. Wij hebben nog een hele stapel met dubbele liggen.

    Heel veel groetjes van John, Esther, Luc en Thijs

    BeantwoordenVerwijderen