vrijdag 18 februari 2011

bloedtransfusie

Gisteren hebben we in het ziekenhuis in Eindhoven bloed laten prikken, en bij geen tegenbericht konden we vrijdag naar nijmegen voor de start van de 2e week van blok 1b.
Beau is ook gistermiddag weer naar school geweest en was erg vrolijk en heeft 's-middags weer heerlijk buiten gespeeld. Wel merken we dat zijn temperaat wat hoger wordt, en gisteravond zelfs boven de 38 C. Omdat dit 's-avonds weer afnam, en we vrijdag toch vroeg naar Nijmegen moesten hebben we 'lekker even niet' nijmegen gebeld.

Hier vanmorgen aangekomen, bleek dat zijn bloedwaardes erg laag zijn!!! Zijn hb is slechts 4.0 dus dat betekent 2 bloedzakken. Ook zijn zijn witte bloedlichaampjes, en zijn bloedplaatjes net genoeg (eigenlijk net niet genoeg ?!) om de kuur van chemo's te starten!! Hij heeft net een ruggenprik gekregen, en ze hebben hersenvocht afgenomen en er is chemo in zijn ruggenmerg gespoten.

Even zakt de moed me in de schoenen.
Gisteren was een ontzettende K dag!! Ondanks dat Beau zich eindelijk weer enkele dagen heel goed voelt, hebben we gisteren vanuit onze vriendenkring twee zware berichten ontvangen....... Natuurlijk ook dat nog!!
Ik heb heel goed geslapen, maar mijn ogenleden voelen als twee zandzakken die aan mijn ogen hangen. Mijn lijf doet zeer, en sorrie Ted, ik merk dat ik kortademig praat (inhale, exhale).
En toen ik net op de kamer naast ons Sterre ziek zie liggen, die niet meer wil eten en waarvan haar wang verbrand is van alle bestralingen zie ik ook bij haar vader de uitputting nabij!! Toch is het fijn om even met elkaar te praten, want hoe lief iedereen het ook bedoelt, je moet het meemaken om te weten hoe het voelt! En hopelijk zullen jullie het nooit hoeven te voelen!!!
Ook het feit dat Beau nu een transfusie krijgt terwijl hij de laatste dagen meer energie heeft dan een week geleden is verwarrend. Je probeert toch een soort patroon in de roller coster te ontdekken. Ach, hij heeft in elk geval geen buikpijn meer, en zijn kuiltjes in zijn wangen hebben we de afgelopen dagen meer gezien dan de laatste maand!! Nog even zo'n 4 uurtjes bloedtransfusie en dan gaan we 'gewoon'  weer naar huis, en kunnen we zaterdag, zondag en maandag weer voor de chemo's naar Eindhoven.

Gelukkig hebben we ook nog kunnen lachen hier in het ziekenhuis. Toen Willem net bukte is hij gigantisch uit zijn broek gescheurd, dus als we efkes een dip hebben, dan hoeven we daar alleen maar naar te kijken......
Want lachen, dat blijven we doen.............

7 opmerkingen:

  1. Gisteren ging Beau mee naar de winkel om samen met Mandy een taart uit te zoeken.Komen we bij de kassa aan zegt de kassajuf plotseling tegen Beau "wat kijk je wit ben je ziek?"Ja daar stonden wij dan met zijn drie de kassajuf schaapachtig aan te kijken.Ze voelde zich aardig ongemakkelijk en gaf Beau spontaan voetbalplaatjes.Toen wij in de auto zaten kwam het toch ten sprake"zo....was dat ff ongemakkelijk "zei ik tegen Beau en Mandy.Beau gelijk"ja dat was zeker ongemakelijk".Lachend zei ik tegen Beau"ja...het moet niet gekker worden,ik was al bang dat ze tegen mij ging zeggen"Goh wat zie jij er bruin uit,ben jij onder de zonnebank geweest?"Beau moest hard lachen en zo hebben wij de weg terug nog wat grapjes gemaakt over deze kassajuf.Zo werd deze ongemakkelijke situatie toch nog lachwekkend.Wat mij gisteren verbaaste is het volume wat er bij Beau uit kwam.Gewoon weer als van ouds toen ze samen met Joey boven aan het stoeien waren.Hahaha ....ik wou bijna roepen "kan dat niet wat zachter"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Beau en rest van de familie,

    Ik wilde even laten weten dat ik je blijf volgen en dat ik je zo'n geweldige stoere vent vindt. Chapeau (mama verteld wel wat dit betekend)voor jullie allemaal.
    lieve groet en een knuffel
    Marjolein (krt geldrop)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve, dappere Beau,

    wij denken aan je!!!
    En hopen je snel weer te zien. Hopelijk mag je gauw weer naar huis.

    Een dikke knuffel van ons allemaal en heeeeeeeeeel veel knuffels en sterkte ook voor de rest van de familie.
    Liefs van Merel, Lennart en hun papa en mama

    PS mopje van Merel:

    Het zit in de boom en het sist ("SSSSSSSSSSS!"), wat is dat?

    Een nest jonge fietspompjes!

    (Dit was de eerst mop die mijn mama ooit hoorde)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hopen dat het allemaal goed is gegaan de afgelopen dagen, en dat het morgen ook goed gaat!

    Het is zo weinig dat we voor jullie kunnen doen. We kunnen slechts laten blijken dat we erg met jullie meeleven en we hopen dat dat dan een beetje helpt!

    Veel lieve groeten,
    Tim, Stan, Marco en Amanda de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Beau,

    we sturen maar weer eens een berichtje. Wij denken heeeeeeeeeeeel veel aan je!

    Hier komt Merel:
    Hai Beau.
    Hoe gaat het?
    Ik hoop dat het goed gaat.
    Veel liefs van: Merel,Lennart,Marco,Domi.






    Een mopje van Merel:

    Jantje komt thuis met een slecht rapport.
    Papa zegt: voor zo'n slecht rapport lijkt een pak slaag me wel op zijn plaats!
    Jantje zegt: goed idee papa, ik weet wel waar de meester woont!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Beau,

    Ik hoop dat het beter met je gaat. ik heb je afgelopen week wel gemist op school. Ik hoop je snel weer te zien in de klas.
    Heel veel sterkte, ook namens mijn papa en mama.

    Groetjes Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi lieve Beau,

    Hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je geen koorts meer hebt. Ik heb je vorige week gemist en ik hoop dat je gauw weer naar school kunt komen.
    Veel beterschap Beau en een hele dikke knuffel van mij!

    Lieve Beau
    We hopen dat je weer uit het ziekenhuis bent en dat je je weer wat beter voelt.
    We denken veel aan jou.

    Veel liefs van Bjorn, Daan, Jos, Nadine en een poot van onze Flair!

    BeantwoordenVerwijderen