maandag 7 februari 2011

laatste dag van blok 1A/ dag 33

Vandaag dag 33 een belangrijke dag. Een beenmergpunktie, lumbaalpunktie en een chemo.
Om 5:15 staat Beau langs mijn bed; 'Mam, wakker worden, dan mag ik nog iets eten !!!'
Inderdaad, 6 uur voor zijn narcose mag Beau nog iets eten, en aangezien dit zijn belangrijkste activiteit is, wordt hij uit zichzelf op dit tijdstip wakker.
We worden al vroeg verwacht in Nijmegen. Eerst bloedprikken, alweer zijn zijn waardes voldoende (!!), vervolgens zijn chemo, dit duurt zo'n 1,5 uur en dan wachten tot we naar de OK kunnen. En dit wachten duurt lang; Beau heeft zo'n honger...... En zijn buurtjes krijgen heerlijk de lunch geserveerd....GRRRWW
Maar dan komt de verpleging en is het zover, op naar de slaapdoker!! En Beau doet dit weer fantastisch, en als hij weer wakker wordt is het eerste wat hij zegt dat hij zo'n honger heeft.........
Op naar zijn kamer, hier mag hij wat drinken en eten. Als alles erin blijft mogen we naar huis.
Morgen worden we gebeld over de eerste uitslagen, en of we donderdag blok 1B kunnen gaan starten. De belangrijkste uitslagen volgen pas op dag 100.
Het eerste blok zit erop..........

Eenmaal thuisgekomen heeft Jack erg last van zijn keel. Hij klaagt hier al langer over, maar is soms echt benauwd en het ziet er wat ontstoken uit. 'Ja, ik mag ook medicijntjes', roept Jack blij ('t moet niet gekker worden, de medicijnen gaan hier als zoete broodjes over de toonbank). Ook Charly voelt warm aan. Toch maar even de temperatuur meten; 39,9 graden, ja natuurlijk ook dat nog; ook zij gaat met een zetpil naar bed.
Ook op school zijn er veel kinderen ziek in de klas van Beau en er heerst krentenbaard op school.
We hebben het ziekenhuis gebeld, en horen morgen of Beau naar school mag.

Beau voelt zicht op zich goed. Hij heeft weinig energie en ligt op de bank, maar heeft geen speciale klachten.
Wel begint zijn haar langzaam uit te vallen. Maar op dit moment lijkt hij er niet zoveel problemen mee te hebben. Ook wij kunnen er al beter mee omgaan. Dit komt natuurlijk ook omdat we in het ziekenhuis omringt zijn met patientjes met kanker, die al veel verder zijn in hun behandeling. We raken er al aan 'gewend'.

Wie had dat gedacht....................

10 opmerkingen:

  1. Lieve allemaal,

    we hebben veel aan jullie gedacht vandaag. Een zware dag, en dan thuis komen en 2 kleintjes aantreffen met allerlei dingen die je er al helemaal niet bij kunt gebruiken... Veel sterkte!Beau, wat ben je toch een kanjer, dat heb je vast van mama en papa!

    Wij wensen jullie een rustige nacht en denken aan jullie.

    Liefs van heel de familie Kemper

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het allemaal goed is gegaan vandaag.
    Beterschap voor Jack en Charlie.

    Beau je bent een kanjer!

    We denken aan jullie

    liefs Nadine Pieter Fenna en Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te lezen dat het goed gegaan is.
    Wij hopen dat de uitslag morgen goed zal zijn.
    Beau je bent een kanjer !!
    Beterschap voor jack en charly
    groetjes mirella van den hurk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het gisteren goed gegaan is. Wat ben jij een sterke vent Beau! Je moet het allemaal maar doorstaan. En papa en mama zijn ook kanjers! Wij duimen heel hard mee voor een goede uitslag!!!!!!
    Sterkte vandaag en beterschap met Jack en Charly.

    Veel liefs,

    Tim, Stan, Marco en Amanda de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Allemaal,

    Wat een dappere familie bij elkaar. Vond het steeds moeilijk als ik jullie zag of ik moest vragen hoe het gaat of juist niet.Soms zul je zin hebben in het te vertellen en soms ook helemaal niet.Maar ik ben blij dat we op deze manier aan jullie kunnen laten weten dat we in gedachten vaak bij jullie zijn.
    We wensen jullie veel sterkte en duimen dat de uitslagen goed zullen zijn!


    groetjes Mark, Anneke, Lotte, Luuk en Sanne Stienen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve allemaal,

    Elke dag kijken we op je site...en we lezen dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet en zoveel medicijnen, prikken krijgt. Toch ben je een flinke vent, tuurlijk ben je ook wel boos of verdrietig of bang, maar iedereen is zo trots op je Beau! Vond je Sproet een leuke film? Ik heb deel 2 ook nog voor je, laat me maar eens weten (of papa of mama) welke films je leuk vindt en nog niet hebt. Ook heb ik nog een boel voetbalplaatjes voor je en die zullen we je gauw geven! Liefs van Charlotte, Martijn, Beau en Quinty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi beau
    hoe gaat het
    ik denk goed
    ik hoop dat je op me feesje komt
    en ik denk dat bijna je voetbalboek af is
    en ik von het je is weer op school te zien
    en ik hoop dat je weer naar school kan
    ìk kan egt geen 3 broodjes op
    ik kan maar een broodje op
    dat was het maar
    groetjes mandy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal,
    Wat zijn wij geschrokken van het bericht over Beau. Wij leven met jullie mee en vinden het fijn dat we met jullie mee mogen kijken via de weblog. Wij wensen jullie veel sterkte en kracht toe om dit allemaal te doorstaan. Wij denken veel aan jullie. De voetbalplaatjes worden voor jou gespaard Beau! Je bent echt heel flink als we de berichten over jou zo lezen. We hopen op veel positieve berichten!

    Groeten van Laura, Rick, John en Monique Nooijen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Beau

    Wat ben je toch een kanjer.
    Je hebt weer een paar drukke dagen voor je.
    Toch blijf ik het knap van je vinden dat je toch naar school komt en zo hard werkt.

    We zien je hopelijk morgen weer een paar uurtjes.

    Juf Lucinda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Beau,

    Wat ben jij een stoere vent en heb ik veel respect voor je!En wat knap dat je nog gewoon naar school gaat, echt super! Dat je maar snel weer helemaal beter mag worden!

    Jackelien en Willem wat doen jullie het goed! Beau mag trots zijn op ouders als jullie. En respect voor het bijhouden van deze blog.

    Ookal kennen we elkaar niet zo goed ik wilde dit toch even tegen jullie gezegd hebben.

    Groetjes Lindsay en Jesse
    Buurvrouw Sandra

    BeantwoordenVerwijderen