dinsdag 15 februari 2011

laatste dag van eerste week 1b

Gisteren voelde Beau zich niet lekker. Nog steeds pijn in zijn buik en hij had 37,9 C. Normaal gesproken niets aan de hand, maar nu moeten we bij 38 C naar het ziekenhuis. We moeten hier toch naar toe om
12 uur, maar houden Beau scherp in de gaten. Eigenlijk wilde ik die ochtend even langs mijn werk. Even mijn gezicht laten zien, want ik krijg zoveel lieve berichten van iedereen..... Maar goed, er staat al weer een nieuwe afspraak...........
In het ziekenhuis opnieuw bloed afgenomen. Zijn bloedwaardes zijn wel gedaald, maar het kan nog net. Wel geeft de oncoloog aan dat we zijn temperatuur goed in de gaten moeten houden. Het lijkt of zij ook aan de waardes kunnen zien dat er iets aan de gang is. Toch komt zijn temperatuur net niet boven de 38 C. Gelukkig!! Wel krijgt hij opniew een klisma. Hij heeft duidelijk een verstopping, en alles lijkt er langs te gaan!!! Ook krijgen we een verdubbeling van de medicijnen om te laxeren per dag. We proberen ook op zijn voeding te letten; maar zeg nu eerlijk; een donker bruine boterham krijg ik er nu echt niet in!!

Vanmorgen is Beau naar school gegaan. Jippie; dit was alweer bijna 1 week geleden. Beau zei gisteren nog toen hij niet naar school kon; 'Dat is jammer voor de kinderen, dat ze me niet kunnen zien.' Hij wilde duidelijk zijn nieuwe 'look' laten zien! Zo knap van hem. En vol trots kon hij ook vanmiddag weer naar school. Wauw dat is lang geleden dat hij zoveel energie had. Heerlijk om te zien, en ook zo verwarrend hoe alles soms 180 graden omdraaid!!

We zijn al redelijk gewend aan Beau zijn nieuwe uiterlijk. Ook Jack en Charly zijn eraan gewend. Charly keek eerst heel vreemd en moest toen heel hard lachen; 'Ze vindt het mooi', zei Beau, en dit was zo'n mooi moment.......
Wel ziet Beau er veel zieker uit.......... En ook voor de onbekende buitenwereld is het nu zichtbaar. Maar ach alles went, en ik heb altijd wel van 'anders' gehouden en dit is zeker anders.......

We hebben de afgelopen drukke dagen weer veel steun gehad van familie, vrienden, maar ook van 'onbekenden'.......
Bedankt voor al het heerlijke eten, de films van harry potter, de vele voetbalkaartjes/boeken/bakjes, kado's, kaarten, sms-jes en de tijd en aandacht die jullie aan ons gezin 'spenderen'!!!!

Morgen heeft hij zijn lang verwachte kinderfeestje. Hopelijk heeft hij morgen ook zo'n goeie dag en kan hij weer even kind zijn...........

5 opmerkingen:

  1. Hoi Beau,

    Wat leuk dat je vandaag heel de dag op school bent geweest. Ik vind het best wel stoer dat je haar eraf is. En heel veel plezier morgen op het kinderfeestje!

    Dag lieve Beau, groetjes van Bjorn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Beau en familie,

    Via Henri Tempelaars kregen wij het bericht over je ziekte en de situatie. Namens de medezeggenschapraad van basisschool de Handreiking willen we jou en je hele familie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Zet hem op.

    Kees Nan

    p.s. heel veel plezier op je kinderfeestje, ik hoop dat ie doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey die Beau,

    We zullen duimen dat je je morgen fit voelt op je kinderfeestje!!! Alvast veel plezier!
    En een dikke knuffel van mijn dochter Nikki, je kent haar niet, maar ze vraagt zo vaak hoe het met je gaat.

    Groetjes van Laura ( collegaatje van mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees elke keer weer vol bewondering de blog.
    Beau - ik vind het heel stoer hoe je hiermee omgaat en denk ook echt dat jouw nieuwe kapsel je heel stoer staat!
    En ik vind dat jouw papa en mama ook heel goed omgaan met alles...
    Een hele dikke knuffel, Angelique (collegaatje van je mama)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Beau,

    jeetje wat een coole piratendoek had je op je hoofd vandaag! Wij hopen allemaal dat je vandaag van Mandy's feest hebt kunnen genieten.
    Wij denken aan jullie!

    Liefs van de hele familie

    BeantwoordenVerwijderen